Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW G 650 Xcountry: lehce ovladatelná motorka na pole i silnice

aktualizováno 
Pokud se nechcete na motorce vydávat na dlouhé cesty, ale hledáte spíš stroj pro zábavu, pořiďte si BMW G 650 Xcountry. Potěší vás nejen na silnici, ale i v lehčím terénu.

BMW G 650 Xcountry | foto: Dan MaternaMF DNES

Synonymem motocyklu BMW jsou odjakživa motory s protilehlými válci, takzvané boxery. S novou jednoválcovou řadou G 650 tak BMW prokázala velkou odvahu, protože motorky s tímto typem motoru nebyly u firmy nikdy velkým šlágrem.

To by se však mělo změnit s nástupem tří krasavců s označením G 650 Xcountry, Xmoto a Xchallenge.

Xcoutry je pro dva
Zatímco xmoto je klasický supermotard s drzým designem, který se sice tváří jako stroj do terénu, ale díky menším kolům si dobře vede i na silnici či v tvrdším terénu, xchallenge je zase akční motocykl, který si poradí i s hlubším bahnem. Ideální kombinací obou je model Xcountry.

BMW G 650 Xcountry

Širšímu okruhu zájemců vyhovuje už jen proto, že jako jediný nabízí v sériové verzi sedlo a stupačky pro spolujezdce. Testovaný xcountry měl kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec o obsahu 652 ccm.

Výkon 53 koní a téměř muší váha 160 kilogramů dělá z motocyklu malého, avšak lehce ovladatelného divocha.

Je to znát hned po nasednutí - motor citlivě reaguje na plyn, bez velkého cukání si poradí i v nízkých otáčkách. Nic se tedy nestane, když zapomenete včas podřadit, ale přesto doporučuji plně využívat všech pěti převodových stupňů.

Byla jsem také zvědavá, jestli výrobcem uváděná maximální rychlost 170 km/h není nadsazená. Rozjela jsem tedy motorku na plno a s uspokojením sledovala, jak číslice na digitálním tachometru rychle stoupají - a dokonce hranici stosedmdesátky překonávají!

Musím však přiznat, že jízda v této rychlosti je už díky konstrukci motocyklu a zejména absenci větrného štítu velmi nepříjemná. Daleko lépe a komfortněji jsem se cítila za řídítky při rychlosti kolem 120 km/h.

Pro vyznavače svižnější jízdy mám užitečný tip: pro zvýšení bezpečnosti si stroj nechte vylepšit příplatkovým brzdovým systémem ABS za 19 tisíc korun.

Nejvíc ho oceníte na asfaltovém povrchu, kde silničáři zapomněli uklidit štěrk.

BMW G 650 Xcountry

Motorka pak na takovém povrchu hned nejde do smyku. A při dobrodružnější jízdě v terénu pak můžete ABS vypnout stisknutím tlačítka.

Nádrž jen jako atrapa
Co jsem při jízdě s xcountry opravdu ocenila, je jeho pohodlné sedlo, v oblasti stehen úzké a dobře polstrované. Výška sezení je asi 88 centimetrů a dá se ručním kolečkem ještě snížit až o tři centimetry.

Vyhovovala mi také vysoká řídítka, díky kterým na motorce "neležíte“, ale víceméně vzpřímeně sedíte.

BMW G 650 Xcountry

Špatně se nepojede ani spolujezdci, pro kterého jsou v zadní části motorky namontovány dvě madla na držení.

Co mi naopak přišlo trochu nepraktické, je umístění jinak velmi pohodlných stupaček s pryžovou vložkou. Osobně bych je posunula o pár centimetrů směrem dopředu.

Xcountry se prodává v černé barvě s trochou stříbrné metalízy na bocích atrapy nádrže. Skutečná nádrž je totiž netypicky posazena na pravém boku motocyklu a tvoří tak jakousi velkou boční tabulku.

Řekla bych, že skromný objem palivové nádrže 9,5 litru je jednou z největších slabostí tohoto motocyklu. Při svižnější jízdě spořádá rovných pět litrů na sto kilometrů, což znamená nijak oslnivý dojezd s rezervou kolem 150 kilometrů.

Hlavně pro zábavu
BMW G 650 Xcountry není motocykl pro žádné dlouhé cestování, ale bude příjemným a atraktivním společníkem pro zábavu a jízdu po okolní krajině.

Opatrně se vznáší nad hrbolatým asfaltem nebo nerovnou polní cestou. Menší nerovnosti ani nepoznáte. Můžete se s ním vydat i na čerstvě povláčené pole, pokud vás však někdo nevyžene...

Vierka Kaštanová

Novinářka, zúčastnila se i řady motocyklových závodů.

Narozena: 4. 5. 1978 ve Velkém Meziříčí

Úspěchy: 1. místo v kategorii ženy a 9. místo v absolutním pořadí Rallye del Cellina 2003, 1. místo v kategorii ženy Italian Baja 2003. Od roku 2002 se jako doprovod účastní Rallye Dakar.


BMW G 650 Xcountry v číslech

motor

čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec, mechanicky ovládaná vícekotoučová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka

zdvihový objem

652 ccm
výkon 39kW/53 koní
startér elektrický
nádrž 9,5 l
hmotnost 160 kg
základní cena 219 400 Kč

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Ángel Nieto závodil v Brně naposledy v roce 1971, kdy vyhrál třídu do 125 ccm.
Závodní legenda Ángel Nieto je v kómatu, srazilo ho auto

Třináctinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Ángel Nieto je po nehodě na čtyřkolce v umělém spánku v nemocnici. Sedmdesátiletý legendární jezdec...  celý článek

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.