Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW hlásí do Ženevy: Budeme zelení, čtyřkolkoví a máme fajnový roadster

aktualizováno 
BMW prozradilo, jaké novinky chystá na nadcházející 81. autosalon do Ženevy. Hlavní hvězdou expozice by měl být nový malý roadster BMW Vision Connected Drive. Příznivce značky ale méně potěší nová zelená strategie výrobce. Motorům ubudou válce a dostanou turbo.

BMW Vision Connected Drive | foto: BMW

Klasické BMW, vyjma nejslabších modelů, to byly řadové šestiválcové motory s výborným výkonem a pohonem zadních kol. Dnes má už 47 modelů BMW inteligentní pohon všech kol a další budou přibývat. A šestiválce? Těm ve středním segmentu zazvonila hrana. Ve výkonové kategorii do 200 kW, kam se vejde většina modelů řady 1, 3 a 5, nahradí šestiválce čtyřválcové motory s přeplňováním.

BMW Vision Connected Drive

Dobrým příkladem je ženevská novinka BMW X1 xDrive28i. Z dřívější logiky značení BMW by to vypadalo na motor o objemu 2,8 litru, nebo později alespoň dvou a půl litru a zcela jistě na šestiválec. Jenže novinka bude mít dvoulitrový čtyřválec s turbem a výkonem 180 kW. Motor má twin-scroll turbo a vstřikování High Precision Injection spolu s plně variabilním ovládáním ventilů Valvetronic.

Autosalon Ženeva 2011

BMW ustupuje z dlouholetých tradic, protože v módě je zelená a nový motor s osmistupňovým automatem bude mít o litr a půl nižší spotřebu než předchozí motory se stejným výkonem. A ovšemže bude mít i nižší emise. Komu se to nelíbí, bude si muset pořádně připlatit za vyšší modely značky nebo se poohlédnout jinde. Dodejme, že mnoho dalších modelů BMW dostane automatický systém start-stop ve spojení s automatickou převodovkou. Těšit se mohou zájemci o trojkové, pětkové i šestkové modely automobilky. A fanoušci nejmenší jedničkové řady se zase dočkají aerodynamických doplňků – jak jinak než pro úsporu spotřeby.

BMW Vision Connected Drive

Ještě zelenější je další novinka BMW pro ženevský autosalon. Čistě elektrický model BMW ActiveE, postavený na základě kupé jedničkové řady, už sice automobilka ukázala loni, ale v Ženevě bude vystavena produkční verze auta, jehož elektromotor nabídne 125 kW a 250 Nm. S Li-Ion akumulátory pak výrobce slibuje dojezd až 160 kilometrů. Přes finální podobu auta ale není jasné, kdy se doopravdy začne prodávat a kolik bude stát. Snad se to dozvíme právě v Ženevě.

Poslední zelený závan pro ženevský autosalon představuje kombík 320d EfficientDynamics Touring Edition. Má motor se sníženým výkonem na 120 kW, elektrický posilovač řízení, speciální pneumatiky, drobné aerodynamické úpravy karoserie, alternátor s rekuperací brzdné energie a samozřejmě i automatický start-stop systém. Odměnou za všechna vylepšení je průměrná spotřeba 4,3 litru nafty na sto kilometrů.

BMW Vision Connected Drive

Pro tradiční příznivce mnichovské značky máme nakonec jednu dobrou zprávu. BMW v Ženevě představí malý roadster, který by měl konkurovat třeba legendární Mazdě MX-5. Auto s nesériovým označením Vision Connected Drive vypadá velmi povedeně, přestože vyobrazený kus je prozatím jen studií, která má ukázat představu BMW o moderním autě budoucnosti. Všeobecně se ale předpokládá, že sériová podoba roadsteru bude taktéž velmi atraktivní.

Studie Vision Connected Drive má především ukázat propojení auta s moderními informačními technologiemi s důrazem na oddělené informačně/zábavné systémy pro řidiče a spolujezdce. Auto je samozřejmě trvale napojeno na internet. Má například head-up displej, který sleduje cestu a pomocí technologie rozšířené reality dokáže aktivně zobrazovat informace k aktuální situaci na silnici.  

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.