Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vzpomínky na léta radostné lehkosti. Koktejl moderny a retra od BMW

  10:49aktualizováno  10:49
Legendární BMW 328 slaví pětasedmdesátiny a automobilka mu ke kulatému jubileu připravila moderního následovníka. Ultralehký sportovní roadster nese jméno pradědečka a designem mu vzdává hold.

BMW 328 Hommage | foto: BMW

Rozhodně zdařilý pokus o retro design představilo BMW na slavné přehlídce automobilové krásy a elegance u italského jezera Como. Populární Concorso d'Eleganza Villa d'Este hostila letos vedle konceptu BMW třeba upravené Ferrari Superamerica 45 nebo předělaný Aston Martin V12 Zagato.

BMW 328 Hommage

BMW 328 Hommage už svým jménem odkazuje na letošního oslavence – legendární předválečný roadster BMW 328, který sjížděl v letech 1936 až 1940 z výrobních linek BMW v německém Eisenachu. Ano, tom Eisenachu, kde se pak přes 40 let vyráběly dvoutaktní wartburgy. Celkem bylo vyrobeno jen 464 roadsterů.

Původní BMW 328 byl malý a lehký dvoumístný roadster s dvoulitrovým řadovým šestiválcem, který dával na svou dobu velmi slušných 80 koní. Díky částečně hliníkovému rámu se povedlo hmotnost původního roadsteru udržet na přijatelných 830 kilogramech, takže dynamika vozu byla nadprůměrná. Se čtyřstupňovou převodovkou dokázalo původní BMW uhánět až 150 kilometrů za hodinu.

BMW 328 Hommage

Zcela nový koncept BMW 328 Hommage, vychází ze studie Vision ConnectedDrive a odkazuje na předválečný roadster nejenom koncepcí a řekněme lehkou designovou inspirací, ale bere si z jeho příkladu i nízkou hmotnost. Přední polovina auta je retro stylu nakloněna rozhodně víc než zadní část, která je veskrze moderní. Jasným odkazem na minulost jsou kožené řemeny držící přední kapotu a výřez místo dveří kabiny. Díky němu bude mít posádka jistě maximální souznění s jízdou, což ještě podtrhne jen větrný štít místo předního okna.

Předek auta je velmi agresivní s výrazně vysokými ledvinkami a dvojicí kulatých světlometů s přelepem, jaký měla rallyová auta v sedmdesátých letech. Ostatně právě modely z té doby "kukuč" novinky připomíná asi nejvíc. Zadní části dominují dvě aerodynamické kapky navazující na sedadla posádky. Interiér je pak hodně futuristický a pravděpodobně pro sériovou produkci nepoužitelný. Ale to není podstatné, celý roadster je především designérským cvičením, nikoliv produkčním autem. O krásných kolech to pak platí dvojnásob.

BMW 328 Hommage
BMW 328 Hommage

V kokpitu stojí za pozornost přepážka oddělující prostor řidiče a spolujezdce a již poněkud okoukané a neoriginální použití iPhonu jako součásti palubního systému, které vylepšily aspoň originální držáky ve tvaru ciferníku. BMW použilo iPhony rovnou dva, jeden funguje místo stopek, druhý je navigací.

Velkou předností konceptu je jeho velmi lehká stavba. Auto váží jen 780 kilogramů, což je ještě méně než u originálního modelu 328 z třicátých let minulého století. BMW na stavbu karoserie použilo karbonem vyztužený plast (Carbon Fibre Reinforced Plastics – CFRP), který se uplatnil i v interiéru. Podle výrobce je tento materiál lehčí než hliník a také je pevnější.

BMW 328 Hommage

O tom, že by se koncept mohl někdy dostat do výroby, nepadlo ze strany BMW ani slovo. Ale je možné, že některé prvky by se na nějakém budoucím sporťáku mnichovské automobilky mohly objevit. Výrobce ani nekonkretizoval pohonnou jednotku auta, jen uvedl, že jde o třílitrový řadový šestiválec.

Autoři:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.