Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O krok blíž k sériové výrobě. Prapodivné BMW i3 přišlo o zadní dveře

  14:00aktualizováno  14:00
Obdivovatelům aut mnichovské automobilky musí při pohledu na koncept BMW i3 Coupe významně poškubávat obočí. Zavalité kupé připomíná spíš malé MPV a nebýt přední masky, tak by nezaujatý pozorovatel spíš čekal novinku od Citroënu. Technika pod kapotou je ovšem veskrze zajímavá.

BMW i3 Concept Coupe | foto: BMW

Ač se BMW snaží, jako ostatně i jiné značky, využít každou skulinu na automobilovém trhu, drží se na rozdíl od konkurence pověsti výrobce dynamických a sportovních aut. Nemá v nabídce rodinné MPV, i nejmenší model si zachovává klasickou koncepci s pohonem zadní nápravy a jedinou úlitbou trhu jsou modely SUV, které prostě mít musí.

Fotogalerie

Jenže v rámci těchto mantinelů už nezbývá BMW příliš mnoho prostoru, a tak pokukuje po segmentech trhu, kde by auto s vrtulí ve znaku čekal málokdo. Prostor pro rozšiřování portfolia má BMW především směrem dolů. Třída 1 je stále relativně dost velká a drahá. Konkurenční Audi má ještě níž model A1 s délkou pod čtyři metry a cenou začínající na zhruba 420 000 korunách, nejmenší BMW je o 150 000 korun dražší.

A právě do stejného segmentu Audi A1 má namířeno BMW i3. Jenže k přímému konkurentovi pro malinké audi je cesta dlouhá a BMW se zatím chlubí čistě elektrickým kupé. Automobilka však již testuje sériové provedení a podle všeho nabídne jak čistý elektromobil, tak i hybridní variantu. A pravděpodobně i model s klasickým spalovacím motorem.

První koncept i3 ukázalo BMW už před rokem. Pětidveřový model v podobě kompaktního hatchbacku vynikal výrazně prosklenou karoserií včetně průhledných bočních panelů. Po jejich odstranění ovšem působil hatchback vcelku sériovým dojmem.

BMW i3 Concept Coupe

Nejnovější i3 Concept Coupe ukazuje třídveřovou verzi modelu a přestože ji automobilka hrdě prohlašuje za kupé, je to opět spíš klasický malý hatchback. Auto si odbylo veřejnou premiéru na nedávném autosalonu v Los Angeles a podrobnosti o sériové výrobě si zatím výrobce nechává pro sebe. Připustil ale, že vedle pětidveřové verze přijde na řadu i tato sportovnější varianta.

Oproti prvnímu konceptu přišlo kupé o průhledné panely karoserie. Výrazné prosklení tak reprezentuje netradičně zalomené zadní boční okno, které přechází, stejně jako u pětidveřového konceptu, do navazující úzké lišty v C sloupku. Místo až k nárazníku prosklených pátých dveří má kupé ve spodní části dveří lesklý černý plast. Opět řešení, které je blíž sériové produkci.

BMW i3 Concept Coupe

Oproti loňskému konceptu i3 se příliš nezměnil interiér, respektive palubní deska. Opět má velmi čisté tvary s dvojicí dominantních displejů. Multimediální uprostřed opět působí výrazně sériovějším dojmem než v předchozím případě. To samé platí o vcelku konvenčním panelu ovládání audiosoupravy a klimatizace. Tradiční je orientace středové části palubní desky směrem k řidiči. Výrobce navíc slibuje snadné propojení systému auta s mobily na platformě Android a s iPhony. To je praktické u elektrického pohonu auta, kdy si z domova bude možné naplánovat trasu a ověřit dojezd či možnosti dobíjení. Aby to fungovalo, je v BMW trvale vložena SIM pro komunikaci auta na dálku.

Co se za rok nezměnilo, je pohon auta. BMW u konceptu stále ukazuje čistě elektrický pohon. Elektromotor s výkonem 125 kW a točivým momentem 250 Nm pohání přes jednostupňovou převodovku zadní kola. Energii mu dodávají v podlaze uložené lithium-iontové akumulátory. Výrobce slibuje dojezd až 160 kilometrů, v praxi ale bude nižší. Ze tří jízdních režimů ten nejúspornější nedovolí překročení devadesátikilometrové rychlosti. Pro ekonomickou jízdu má auto nezvykle velká a úzká kola: 155/60 R20 vpředu a 175/55 R20 vzadu.

Rozměry BMW i3 jsou opravdu kompaktní. Na délku měří 3,95 metru, což je překvapivě o deset centimetrů víc než loňský pětidveřový koncept. Šířka 1,77 metru je pro daný segment obvyklá, výška 1,55 metru je naopak někde mezi klasickými hatchbacky a MPV. Rozvor 2,57 metru je na daný segment velkorysý.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.