Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejpokrokovější supersport k vidění v Praze

aktualizováno 
BMW i8 má sice v útrobách "jen" tříválec, i tak je to ale jedno z moderní technikou nejnabitějších aut. Hybridní supersport s udávanou spotřebou 2,5 litru je k vidění v Praze. Vůz budoucnosti za více než tři miliony se právě začíná vyrábět.

BMW i8 v pražském showroomu | foto: Lukáš Hron, Mobil

Tak vypadá budoucnost sportovních aut v podání automobilky BMW. Spolupracovník redakce se už svezl s jeho téměř sériovým provedením - jízdní dojmy čtěte ZDE.

Použitými technologiemi se BMW i8 značně vymyká všemu, co se dosud vyrábělo nebo se v dohledné době začne vyrábět. Supersport budoucnosti, který zavítal koncem loňska do Česka ještě v podobě testovacího prototypu, je teď v plné parádě k vidění v pražském dealerství BMW. Originál za téměř čtyři miliony korun parkuje do 25. dubna v pražském showroomu společnosti Invelt.

Kupé s kabinou pro dva dospělé a dvě děti (uspořádání 2+2) má kabinu z lehkých, ale tuhých uhlíkových kompozitů a u zadní nápravy přeplňovaný benzinový tříválec 1,5 litru s výkonem 170 kW, u přední elektromotor o výkonu 96 kW. BMW i8 je tedy vybaveno elektronicky řízeným pohonem všech kol bez mechanického spojení obou náprav. Baterie, kterou je možné dobít ze zásuvky, je umístěna na výšku mezi předními sedadly.

BMW i8 v pražském showroomu

BMW i8 v pražském showroomu

Supersport od BMW má celkový výkon má 266 kW (362 koní) a zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 4,5 sekundy. V normovaném cyklu má dosáhnout jen 2,5 litru paliva na sto kilometrů. V reálném provozu to samozřejmě bude víc. Další informace o moderních technologiích i8 najdete v našich souvisejících článcích.

Vůz půjde na trh v červnu

Nové BMW se už od svého představení může těšit z velkého zájmu zákazníků a nejinak je tomu i v České republice. "BMW i8 budí, nejen svým vzhledem, značný rozruch," říká Jiří Jirovec, generální ředitel společnosti Invelt. "Můžeme říci, že poptávka a samozřejmě i realizované objednávky překonávají naše očekávání. Ke konkrétnímu číslu bychom se neradi vyjadřovali, můžeme však říci, že je v řádech desítek závazných objednávek," dodal.

Fotogalerie

Pražská firma začala přijímat rezervace výrobních slotů už v srpnu loňského roku, první závazná objednávka v ČR pak byla podepsána přesně v den, kdy BMW oficiálně zahájilo prodej i8.

Oficiální uvedení na evropský trh, tedy i v České republice, je naplánováno na červen letošního roku, kdy svůj vůz obdrží také první zájemci. "Cena základního modelu této novinky byla pro český trh stanovena na 3 310 000 korun včetně DPH," doplňuje Jirovec.

Model BMW i8 vystavený v pražském showroomu se podařilo zapůjčit pouze na časově omezenou dobu a koncem měsíce opět změní lokaci. Další podobnou příležitost prohlédnout si i8 pořádně zblízka budu mít zájemci v České republice až v polovině tohoto roku, kdy bude prodejce nabízet i zkušební jízdu.





Nejčtenější

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.