"Tomuto autu nejde odolat. Jak nemám rád elektrické vozy, tento vůz je naprosto famózní," popisuje autor fotek a videa. "Tak trochu v něm vidím odkaz na BMW 850 (slavné osmi a dvanáctiválcové kupé z devadesátých let). Je to prostě žralok. Rychlý a fascinující," líčí nadšeně.
"Až naživo zjistíte, jak je vůz široký a nízký. Opravdu radost pohledět," dodává po setkání s i8.
Hybridní supersport z uhlíkových vláken začne BMW vyrábět na jaře 2014. "Osmička" je kupé s uspořádáním sedadel 2 + 2. Design vozu se vzhůru výklopnými dveřmi a mnoha viditelnými aerodynamickými plochami je nepřehlédnutelný, ovšem i8 je mnohem zajímavější při důkladnějším pohledu do útrob.
Pozoruhodné jsou už základní parametry: celkový výkon 266 kW (362 koní) a zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 4,5 sekundy.
Hlavním zdrojem síly je úplně nový přeplňovaný benzinový tříválec o objemu 1,5 litru, který BMW připravuje i pro své další modely. Součástí motoru je ještě malý generátor o výkonu 10 kW, sloužící pro startování motoru, zrychlování jeho reakcí a rušení rázů při řazení šestistupňové automatické převodovky.
Motor s výkonem 170 kW je umístěn vzadu a pohání kola zadní nápravy. Vpředu je elektromotor, který svých 96 kW posílá na přední kola. BMW i8 je tedy vybaveno elektronicky řízeným pohonem všech kol bez mechanického spojení obou náprav. Baterie, kterou je možné dobít ze zásuvky, je umístěna na výšku mezi předními sedadly.
Prototyp, který zavítal do Česka, je podle Radka Livara vybaven spoustou měřící techniky a dvěma displeji na kontrolu baterií. "Také je vybaven hasicím systémem. Vzadu na sedačkách je spousta kabelů mířících k záznamovému zařízení," dodává autor fotek.
Spolupracovník iDNES.cz už s prototypem BMW i8 jel, jízdní dojmy čtěte ZDE