Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autodědečci jedou závodit Evropou. Krásné BMW je potká v Monte Carlu

  18:23aktualizováno  18:23
K padesátinám, které slavil před rokem, dostal kroměřížský automobilový závodník Michal Sum od kamarádů dárek. Model vozu BMW 2002 TI ve verzi Rallye Monte Carlo.

Kroměřížský závodník Michal Sum vyrazí na historickou verzi slavné automobilové soutěže Rallye Monte Carlo s BMW 2002 TI | foto: Jan Karásek, MAFRA

Vzal to jako výzvu. Proto nechybí mezi 329 účastníky, kteří se zúčastní verze Rally Monte Carlo pro historické vozy. Navigátora mu bude dělat olomoucký závodník Jaroslav Mikulenka. Oba dva se zúčastní 14. ročníku, který začíná už ve čtvrtek, jen necelý týden po závodě současných vozů.

"Ještě že mi nedali model Mount Everestu. To bych musel šplhat do Himálají," pousmál se Sum, který je v motoristickém světě známý jako velký šprýmař.

Kroměřížský závodník Michal Sum vyrazí na historickou verzi slavné automobilové soutěže Rallye Monte Carlo s BMW 2002 TI

Na Azurové pobřeží se vydává z Kroměříže oklikou přes Varšavu. Pořadatelé totiž dodržují pravidla úvodních ročníků včetně hvězdicové jízdy z různých koutů Evropy. Sum to měl nejblíž do polské metropole, odkud vyrazí vstříc prvním kilometrům 60 posádek. Dalšími startovacími místy jsou Marakéš, Glasgow, Barcelona a Remeš.

"Auto jsme chystali tři týdny, pomohli mi synové a kamarádi," ocenil Sum. Doprovodný vůz bude řídit jeho syn Michal. Ve voze BMW 2002 TI bude kroměřížského pilota navigovat Jaroslav Mikulenka. Olomoucký závodník sám jezdí. "Potřebuju vedle sebe řidiče, protože nás čeká spousta kilometrů. Budeme se střídat,“ vysvětlil Sum.

Hřeby do pneumatik z roku 1977

Soutěž má trošku jiný model, než bývá zvykem dnes. Cestou ze startovacích míst musí účastníci dodržet předepsaný rychlostní průměr a přitom projet kontrolními body. Moravská dvojice ujede téměř dva tisíce kilometrů. "Máme na to nějakých čtyřicet hodin," připomněl Sum.

Kroměřížský závodník Michal Sum vyrazí na historickou verzi slavné automobilové soutěže Rallye Monte Carlo s BMW 2002 TI

Všichni účastníci se sjedou v sobotu před Monakem, odkud vyrazí do proslulého knížectví. Pak následuje třídenní závod po klasických rychlostních zkouškách. Stejně jako současné vozy budou závodit u města Valence i nad Monakem, nechybí Noc dlouhých ohňů i průjezd průsmykem Col de Turini.

"Znovu musíme dodržet časový limit. Kdo bude pomalejší, dostane penalizaci," popsal Sum systém hodnocení. "Vypsané rychlostní průměry přitom neumožňují výletní tempo. Musíme jet naplno." Mezi účastníky nechybí ani hvězdy minulosti Bruno Saby, Rauno Aaltonen či Jean Ragnotti. Češi mají přesto vysoké ambice.

Kroměřížský závodník Michal Sum vyrazí na historickou verzi slavné automobilové soutěže Rallye Monte Carlo s BMW 2002 TI

"Jedeme vyhrát," ujistil Sum. "Naší výhodou jsou speciální hřeby na pneumatiky. Dodal nám je bývalý jezdec Škody Jura Motal, který na nich na Monte závodil v roce 1977."

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.