Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejrychlejší BMW M v Česku. Je to vzácná jubilejní M5

aktualizováno 
BMW M5 je ikona. Z manažerského sedanu postavili v Mnichově supersport poprvé před třiceti lety. Pátá generace M5 to slaví speciální edicí. Díky úpravám vysprintuje na stovku pod čtyři sekundy. Jeden z tří set vyrobených kousků se objevil v brněnském dealerství značky.

BMW M5 ve speciální edici k třicetiletému výročí modelu | foto: Jiří Mařík, czechexotics.compro iDNES.cz

Může se hodit

Také byste se rádi stali majiteli BMW? Vyberte si svůj nový vůz ze široké nabídky na Automodul.cz.

První M5 představilo BMW před třiceti lety. Vrcholový model řady BMW E28 měl premiéru v roce 1984 v Amsterodamu a hned se stal ikonou. Točivý 286koňový řadový atmosferický šestiválec 3,4 litru s autem i na dnešní poměry pěkně cvičil. Auto jezdilo rychlostí až 245 km/h, což byl na svou dobou neskutečný kalup. Po ní následovaly další čtyři generace M5, po šestiválci přešla na osmiválec, pak desetiválec a s aktuální pátou generací M5 zase dva ubrala a nasadila přeplňování.

K příležitosti letošních oslav 30. výročí vzniku modelu, který je ikonou mezi nejostřejšími sedany, představili mnichovští limitovanou sérii „30 Jahre M5“ (30 let M5). Ta vznikne v limitovaném počtu pouhých 300 kusů určených pro celý svět. Pro Česko mají být podle informací iDNES.cz určené dva kusy.

BMW M5 ve speciální edici k třicetiletému výročí modelu

S výkonem 331 kW/600 koní a točivým momentem 700 Nm (to znamená 40 koní a 20 Nm navíc) je tato speciální edice nejvýkonnějším sériovým modelem BMW v historii celé divize M.

Fotogalerie

Na stovku rozdovádí 4,4litrový osmiválec přeplňovaný dvěma turby auto za 3,9 sekundy. U standardního provedení je to o půl sekundy více, což je úctyhodné zlepšení. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, za příplatek a pod podmínkou absolvování speciálního řidičského školení posunou maximálku na 305 km/h.

Základní M5 startuje na ceně 2,7 milionu korun a kousek, který je teď k mání v Brně, má cenovku 4,1 milionu.

Oproti „obyčejné“ M5 udělali konstruktéři několik úprav: lehce auto odlehčili, přeprogramovali řídicí jednotku dvouspojkového automatu, oblékli M5 do speciálního matného šedého laku, vyšlechtili interiér a postavili na dvacetipalcové ráfky (pneumatiky 265/35 vpředu a 295/30 vzadu).

Auto vychází z provedení M5 Competition, které má snížený a upravený podvozek, stabilizační systém připravený na ostřejší jízdu, překalibrované řízení a upravené nastavení diferenciálu.

Že do této unikátní edice patří i kousek, který se teď naparuje v Brně, dokazuje plaketa na přístrojovce a nápisy na různých místech auta.

BMW M5 ve speciální edici k třicetiletému výročí modelu


Témata: BMW




Nejčtenější

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.