G-Power M5 Hurricane GS | foto: G-Power

BMW M5 pro spořivé závodníky jede až 333 km/h na LPG

  • 200
Recept na nejrychlejší LPG auto je snadný. Vezmete jedno BMW M5, z účtu vyberete asi 800 000 korun a odvezete auto k firmě G-Power v Německu. Odjíždět budete raketou, která umí až 333 kilometrů za hodinu a přitom jezdí za polovinu než dřív.

Úprava auta na LPG pohon má v drtivé většině případů jediný důvod a tím je úspora nákladů na pohonné hmoty. Provoz na LPG je zhruba o polovinu levnější než na benzin. I úprava BMW M5 na nejrychlejší auto s pohonem na LPG měla jako jeden z důvodů úsporu nákladů na pohonné hmoty. Druhým důvodem německé firmy G-Power pak byl světový rekord, který se jim podařilo vytvořit.

G-Power M5 Hurricane GS

Přitom úpravce G-Power se nezaměřuje na úpravy aut pro provoz na LPG, ale je specialistou na zvyšování výkonu aut jediné značky, BMW. Pro základní modely dodává G-Power úpravy řídících jednotek, které zvýší výkon o desítky koní v závislosti na typu motoru. Specialitou jsou potom výkonné sportovní modely řady M. Těm G-Power přidává kompresory a tím posouvá výkon do nových dimenzí. Zkušeností má firma jistě dost, prvním upraveným modelem bylo už v osmdesátých letech BMW 3 řady E30.

V případě nejrychlejšího LPG auta zvýšila zástavba dvojice kompresorů výkon na 660 koní a točivý moment vyskočil na 650 Nm. Standardní BMW M5 se svým pětilitrovým desetiválcem disponuje výkonem 510 koní a točivým momentem 520 Nm. Je nutné připomenout, že řeč je o předchozí generaci pětkové řady BMW (E60). Z té nové se model M5 zatím neprodává.

G-Power M5 Hurricane GS

G-Power použil při úpravě BMW M5 Hurricane GS dva kompresory ASA poháněné řemenem, zamontoval velký mezichladič stlačeného vzduchu, který chladí voda, upravil řídící jednotku, vyměnil výfuk a přidal plně sekvenční LPG jednotku. Stejný postup použil již dříve u šestkového kupé a právě poměr mezi zvýšením výkonu a nárůstem spotřeby při použití LPG přesvědčil úpravce, že toto je ta správná cesta.

Upravené BMW M6 Hurricane má výkon zvýšený o 25 procent, přitom při provozu na LPG spotřebuje 18,3 litru plynu. Standardní model M6 má přitom spotřebu 18,1 litru benzínu. Německý úpravce se navíc chlubí snížením emisí o 15 procent. Ale to asi případného majitele zajímat nebude.

Případná úspora na palivu je ale vykoupena náklady za úpravu auta. Už samotné BMW M5 nebylo (už se neprodává) levnou záležitostí, cena začínala nad 2,5 milionem korun. Úprava motoru modelu Hurricane GS a zabudování plynové jednotky pak stojí dalších víc než 800 000 korun. Samozřejmě samotná zástavba LPG by byla podstatně levnější.

G-Power M5 Hurricane GS

Koho plynové hrátky příliš nezajímají, ale rád by se projel pořádně rychle, může si u G-Poweru zamluvit jedno z pěti BMW M5 verze Hurricane RR. To už jezdí jen na klasický benzin, ale motor dává po úpravě horentních 800 koní a stejně zakulacený je i točivý moment, opět rovných 800 Nm. S těmito parametry zrychlí auto na stovku za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 372 kilometrů za hodinu.

Základní ceny zástavby kompresorů stojí u G-Poweru od 5 000 eur, ale to platí pro starší "emkové" modely BMW. U novějších jsou ceny vyšší, ale nárůst výkonu tomu odpovídá. Samozřejmostí je plná záruka na úpravy. Pro další modely BMW má firma více či méně divoké stylové kity, ráfky a další doplňky. Milovníci bavorské automobilky si jistě vyberou.