Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW na zbrojní pas vystřelí z 0 na 270 km/h za dvanáct sekund

aktualizováno 
BMW představilo opravdový supersportovní speciál: BMW S1000RR. Silniční motorku se skutečně těžko uvěřitelnými papírovými hodnotami. Litrová raketa na dvou kolech umí být i příjemná.

Je tu něco tak převratného, co by si měli milovníci znáčku s modrobílou vrtulkou navždy zapsat zlatým písmem do svých historických záznamů. Skutečný bod zlomu!

Raketa na dvou kolech a z evropské produkce. Pro fanoušky okruhového závodění je to "splněný sen". Má 193 koní v motoru, hmotnost 204 kilogramů s plnou nádrží a maximální rychlost blížící se hranici 300 km/h.

BMW S1000RR

Ve světě doposud patřícím doposud výhradně japonským motorkám, způsobil tento stroj opravdovou revoluci. První metry za řidítky jsou pro každého fajnšmekra nezapomenutelným okamžikem a i my jsme pro první ostrý test raději volili uzavřenou letištní plochu. Maximální hodnoty tohoto stroje totiž už skutečně nepatří do běžného silničního provozu. Zvolena byla betonová dráha v Mnichově Hradišti, kde se na motocyklech běžně závodí. Znát jsme chtěli hlavně údaje o zrychlení.

Hned první test vzal jezdci dech. Díky dokonalému systému rychlořazení HP Quickshift (není nutné zaklapávat plyn při řazení a mačkat spojku) se motorka rozjížděla z takovou vehemencí, že hned v úvodu jsme naměřili zrychlení z 0 na 270 km/h za neuvěřitelných 12 vteřin. Stokilometrovou hranici pokoří BMW S100RR za úvodní tři vteřiny.

Pokud byste ale v tomhle "nabušeném" BMW hledali stroj, z jehož projevu dýchá na okolí či jezdce nějaká nespoutaná brutalita či nezvladatelná síla, byli byste překvapení. Tradice značky velí stavět uživatelsky vstřícné, pohodlné a vybavené motorky – a S1000RR v tomto ohledu není jiná.

Posez i ovládání je absolutně bezproblémové, motorkáři tomu říkají "hned po prvním nasednutí máte pocit, že jste se tu narodili". V příplatkové výbavě najdete dynamickou kontrolu trakce (TC) s protiskluzovou kontrolou v šikmých polohách, či ABS, které se výrobce snažil přizpůsobit i pro jezdce, kteří se častěji vydávají na závodní okruhy.

BMW S1000RR

Ani vzhledově tuto motorku s konkurencí nezaměníte. Už jen to, že je při pohledu z pravé a levé strany je pokaždé jiná - na jedné straně je světlo kulaté a proti němu hranaté. Už to je ve světě jedné stopy unikát. Na předních USD vidlicích najdete silné čtyřpístkové radiální brzdy, pod motorem je masivní výfuk s katalyzátorem. Celá lehkostí dýchající koncepce je do jednoho celku uzavřena lehoučkou krovkou s plastovou krytkou chránící případné nouzové sedátko pro spolujezdce.

S 1000 RR je samozřejmě i motocyklem pro běžné využití a již v základu najdete všechny prvky potřebné pro silniční provoz, tedy nepřehlédnutelné blinkry, zadní LED diodové světlo, zrcátka, či držák SPZtky.

Obrovském potenciálu stroje ale stejně nejvíc svědčí závodní dráhy a okruhy. BMW například už drží letošní titul mistra světa produkčních motocyklů a s celými zástupy těchto strojů se můžete setkat na okruhových závodech všech možných úrovní. BMW S1000RR deklasovalo konkurenci a dráždí ji dál.

BMW S1000RR v číslech

motor

Řadový kapalinou/olejem chlazený čtyřválec, čtyři titanové ventily na válec DOHC, objem 999 ccm, dva vrchní vačkové hřídele, výkon 193 koní při 13 000 otáčkách, točivý moment 112 Nm při 9 750 otáčkách
rám Hliníkový odlitek. Zadní kyvná vidlice odpružená centrálně. Dvě přední USD Ø 46mm teleskopické vidlice
brzdy Vpředu 2 x 320 milimetrů kotouče – radiální brzdiče, vzadu jeden kotouč 220mm. Nabídka příplatkového ABS
pneumatiky Přední 120/70ZR17; zadní190/55ZR17
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 2 056 mm x 826 mm x 1 138 x 1432
výška sedla 820 mm
váha 204 kg (pohotovostní s náplněmi)
cena 395 000 Kč (bez příplatkového vybavení)

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.