Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW odhalilo novou řadu 3. Pošesté jen s přeplňováním

  19:30aktualizováno  19:30
V pátek odpoledne představili v BMW novou generaci svého zástupce segmentu střední třídy, řady 3. Velkolepé představení nového sedanu, který je dlouhodobě nejprodávanějším modelem značky, proběhlo přímo u mnichovské centrály automobilky v objektu BMW Welt.

Nové BMW řady 3 | foto: Petr Hankepro iDNES.cz

Vzhled automobilu se nese v typickém duchu moderních BMW a vyznačuje se vyváženými proporcemi, které jsou oživené ostřeji řezanými linkami a nově pojatými světlomety. Tím se novinka odlišuje od svého většího sourozence, BMW řady 5.

Při osobním kontaktu novinka působí osobitějším a současně i sportovnějším dojmem, než se může z fotografií zdát. V pořadí již šestá generace řady 3 opět narostla do všech směrů. Délka karoserie se zvětšila o téměř 10 cm (celkem má 4,6 m), o polovinu této hodnoty je větší také rozvor náprav. Současně s tím narostl i rozchod kol, a tím i šířka vozu. Z větších rozměrů těží především prostor pro posádku na zadních sedadlech.

Představení nového BMW řady 3

Představení nového BMW řady 3

První zkušenost s novou generací řady 3 ukazuje, že se značně vylepšíl také interiér. Hodnotnější materiály poznáte na první pohled a patrné je větší zaměření na řidiče. Interiér je propracovanější a současně si zachovává typickou jednoduchost a přehlednost.

Speciální edice šetří peníze

Novinka se drží osvědčeného přístupu BMW a přichází s pohonem zadních kol a vpředu podélně uloženými motory. Pod kapotou zpočátku budou pouze tři motory. Základem portfolia je model 320d s turbodieselem o objemu dva litry a výkonu 135 kW (184 k). Od tohoto motoru je odvozená také verze zaměřená na nízkou spotřebu 320d EfficientDynamics Edition. Tento model nabízí výkon 120 kW (163 k) a kombinovanou spotřebu 4,1 l/100 km.

Fotogalerie

Zážehové motory jsou zastoupeny modely 328i a 335i. V prvním pracuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 180 kW (245 k), ve výkonnějším řadový šestiválec 3,0 litru o výkonu 225 kW (306 k), který je současně vrcholem celé nabídky.

BMW 335i slibuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy. Pro všechna provedení je připravena šestistupňová manuální převodovka. Na přání ji lze u všech motorů nahradit za osmistupňovou samočinnou převodovku. Specifickou vlastností nové převodovky je snížení spotřeby paliva oproti manuálnímu řazení.

Větší, lehčí a přesto zábavné

Minimalizace spotřeby paliva se projevuje v celé konstrukci vozu. I přes zvětšení rozměrů je novinka o 40 kg lehčí. Kromě obvyklých prvků snižujících spotřebu paliva je zajímavostí jízdní režim Eco Pro, který optimalizuje činnost plynového pedálu a dalších systémů s cílem minimalizace spotřeby. Současně řidiči pomáhá s úsporným jízdním stylem.

Představení nového BMW řady 3

I přesto se ale nová generace BMW řady 3 drží tradičního zaměření na potěšení řidiče. Základem je totiž moderní podvozek, optimální rozložení hmotnosti a vyspělé elektronické systémy. Nová generace se zaměřila také na zvýšení komfortu. To všechno jsou ale vlastnosti, které budeme moci potvrdit až po svezení.

V současnosti je jasné, že nová generace BMW řady 3, která se začne prodávat počátkem roku 2012, se představila hned ve třech specificky zaměřených provedeních: Sport Line, Luxury Line a Modern Line. Každá z těchto verzí se snaží vyjít vstříc vkusu jiných typů zákazníků. V roce 2012 se pro novou generaci BMW řady 3 představí také sportovní M paket.

V budoucnu se samozřejmě rozšíří nabídka motorů o další jednotky, a to jak na straně vznětových, tak zážehových motorů. Jednou z novinek bude též hybridní verze BMW ActiveHybrid 3. S blíže neurčeným zpožděním pak firma bude nabízet také pohon všech kol, stejně jako další karosářské verze.

Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.