Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šestkovému BMW konečně připevnili střechu

  13:30aktualizováno  13:30
Tvary nového šestkového kupé nejsou překvapením, vychází z kabrioletu, který BMW představilo již loni na podzim. Výstavní premiéru si novinka odbude na autosalonu v čínské Šanghaji, do prodeje se dostane na podzim.

BMW 6 Coupe | foto: BMW

S šéfdesignerem Adrianem van Hooydonkem se BMW vrátilo o generaci zpět a navázalo na design svých aut z devadesátých let. Zapomenuty jsou výrazné tvary z pera Chrise Bangla, nové modely jsou uhlazenější a mají méně obhroublou přední i zadní část. To platí pro již prodávaný sedan pětkové řady i pro nové kupé a kabriolet řady 6.

BMW 6 Coupe

Nové kupé nabídne větší kufr, místo 300 litrů odveze 460, což už se blíží nárokům na rodinný vůz.

Tím ale novinka rozhodně nebude, je totiž jen čtyřmístná a samozřejmě jen dvoudveřová. Obří rozvor 2,855 metru mají ocenit především cestující na zadních sedadlech, z fotografií je však patrné, že i zde se výrobce snažil zachovat sportovní duch. Zadní sedadla jsou výrazně tvarovaná a středový tunel plynule přechází až do loketní opěrky mezi nimi.

Po výrazných proporcích předchozího modelu s markantním vodorovným členěním přední a zadní části má novinka opticky nižší ponton, vpředu protažená světla a vzadu mnohem elegantněji zakomponovaný spoiler a zadní světla. Střecha klesá jen mírně, což ještě umocňuje dojem z velkých rozměrů auta.

Z bočního pohledu je ale vše vyvážené, s tradičně dlouhou kapotou a přiměřeně velkými bočními okny v poměru k výšce pontonu. Na délku měří novinka téměř 4,9 metru, na šířku má 1,9 metru a na výšku 1,37 metru. Nová generace je tak širší a nižší než předchůdce.

BMW 6 Coupe

BMW 6 Coupe

Interiér se od již prodávaného kabrioletu neliší. Dominantní je středová konzola natočená k řidiči a oddělení prostoru řidiče od místa spolujezdce je jasně patrné i z jejího designu. Luxusní ventilovaná kožená sedadla jsou u auta této třídy samozřejmostí, a to především pro dvě nejvyšší motorizace, které zatím BMW ohlásilo.

Řidiči se mohou těšit i na širokou škálu nadstandardní výbavy. V nabídce bude inovovaná verze head-up displeje, který promítá potřebné údaje na čelní sklo do zorného pole řidičových očí. K dispozici budou i hlídače mrtvých úhlů a vyjetí z jízdního pruhu, noční vidění, parkovací asistent se zadní kamerou, špičkové audio s navigací a další výbava. Do střechy pak bude možné objednat panoramatické okno.

BMW 6 Coupe

BMW 6 Coupe

Podvozek ponese na přání adaptivní tlumiče a aktivní stabilizátory. Řidič může měnit mezi čtyřmi jízdními režimy, přičemž varianta sport bude individuálně nastavitelná.

Prozatím bude možné objednávat dvě verze kupé (ale i kabria). Slabší variantu 640i s třílitrovým přeplňovaným šestiválcem a výkonem 320 koní a silnější model 650i s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru a výkonem 407 koní.

U obou verzí bude standardem osmistupňový automat, ale slabší z motorů má být dostupný i s šestistupňovou manuální převodovkou. V případě automatu zrychlí BMW 640i na stovku za 5,4 sekundy, silnější model pak za 4,9 sekundy. Maximální rychlost stopne omezovač na 250 kilometrech za hodinu.

Dnes už obvyklá "zelená" technologie BMW EfficientDynamics znamená v případě šestkového kupé automatický start-stop systém. Lákavá je avizovaná průměrná spotřeba slabšího modelu 640i: podle výrobce si auto řekne jen o 7,7 litru paliva na 100 kilometrů. BMW 650i pak má kombinovanou tabulkovou spotřebu 10,4 litru.

Ceny novinky zatím BMW nezveřejnilo, ale otevřená verze už své ceníky má a se slabším motorem stojí v základní výbavě 2,16 milionu korun, model 650i Cabrio pak stojí skoro dva a půl milionu korun. Lze předpokládat, že kupé bude při stejných motorech o něco levnější.

Autoři:


Témata: design, BMW, Šanghaj


Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.