Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW připravuje výrobu řady 6

  10:32aktualizováno  10:32
Dvě nové řady by měly v příštích dvou letech rozšířit nabídku modelů německého BMW. Prozatím volné označení 6 od příštího roku ponese luxusní sportovní kupé, v roce 2004 přibude i malé BMW 1. Již nyní však management z Mnichova řídí přípravné práce, které se dotýkají především závodu v Dingolfingu, ale i továrny v nedalekém Regensburgu.

S napětím očekávané BMW 6 se bude montovat na stejné lince jako modernizovaná verze "sedm", jejíž produkce se v bavorském Dingolfingu rozběhla v červenci loňského roku. Již tehdy šéfové automobilky počítali se změněnou technologií výroby a roboty na linkách náležitě inovovali. Plán zahrnul například pokrokové svařování obloukem, nové kontrolní roboty v karosárně či změněnou technologii přípravy karoserie před lakováním. Jen v roce 2001 tak továrna v Dingolfingu spolkla investici ve výši 500 miliónů euro.

Důvod byl zřejmý. Šestková řáda bude totiž mimo oceli a hliníku využívat i kompozitních materiálů a plastů, což si vyžádá při montáži specifický přístup. "Nové kupé bude mít jednoznačně sportovní charakter," prohlásil Michael Blabst odpovědný v BMW za komunikaci. Další informace jsou však pouze dohady.

Některá západoevropská média informují již o motorech novinky, jejíž představení se čeká na příštím ženevském autosalonu. V nabídce se prý určitě objeví šestiválec 3,5 l s výkonem 270 koní a pravděpodobně i osmiválec o obsahu 4,5 litru (340 k). Jeho modifikovaná verze bude pohánět ještě sportovnější model s tradičním označením M6. V úvahu připadá i výroba kabrioletu šesté řady, který by se mohl uplatnit především na severoamerickém trhu.

Informace o dalším modelu BMW 1 jsou zatím velice kusé. Ví se jen to, že se na trhu objeví v roce 2004 a jeho domovským závodem bude nejspíše Regensburg (v současnosti produkující řadu 3). I zde chce management umístit nemalou investici do technologického vybavení.

Některé inovace jsou poměrně nečekané. Zajímavým krokem je například rozhodnutí vyrábět kožené sedačky přímo v závodě. Obvykle si automobilky nechávají podobné vybavení kompletovat externími firmami. Němci se však rozhodli pro vlastní zdroje, dokonce vyvinuli převratný automat, který dokáže luxusní kožené sedačky bez zásahu lidské ruky sešít.

Zajímavou novinkou mnichovské značky je i příslib data předání vozu zákazníkovi. Toto je umožněno především novým plánovacím systémem. Dealer oznámí kupujícímu, kdy bude vůz hotov, přičemž zákazník může ještě týden před zahájením konečné kompletace jeho automobilu nárokovat například změnu výbavy.

Autor:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.