Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlepší BMW v novém vydání parkuje úplně samo, už jsme v něm seděli

aktualizováno 
BMW představilo novou generaci luxusní limuzíny řady 7. Nabízí špičkovou výbavu v podobě všech možných asistentů a dokonce dokáže zaparkovat, aniž by v autě kdokoliv seděl.

První dojmy

Může vás zajímat

BMW řada 3 320d 2006

BMW řada 3 320d 2006

Cena 169.999,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Dnešní auto musí být pokud možno jako herní pohybové ovládání Kinect: roztáhnu dva prsty od sebe a na obřím displeji přede mnou vyskočí nabídka navigace, hudby, rádia, nastavení auta, prostě šest barevných okének. Do jednoho zapíchnu virtuálně prst a spustím ho. A ono to skutečně funguje, jako kdybyste si hráli doma před televizí.

Sedím v novém BMW 7 při světové premiéře v sídle značky v Mnichově, a mrzí mě, že to nejlepší nám neukážou, jen se o tom mluví. Bude to bomba. Že auto samo zaparkuje, to dnes už nepřekvapí nikoho, ale tato pětimetrová loď zaparkuje i bez řidiče. Ten bude stát venku s klíčem v kapse (ten má kvůli tomu vlastní displej a je velký jako dlaň) a jen se koukat.

Jenže zatím vidíme auto jen staticky v hale muzea a můžeme ho pořádně prolézt. O kvalitě materiálů není žádných pochyb, u své vlajkové lodi nemohlo BMW nic podcenit.

Masážní zadní sedačky už jsem viděl, ale stejně mě víc bere sklopný stoleček na opěradle spolujezdce, na nějž si můžu pohodlně natáhnout nohy (v prodloužené verzi Li). A také alcantarový měkoučký superpolštářek na opěrce hlavy, opřený o něj bych usnul během chvilky. Navíc když „sedmička“ bude mít v základu vzduchový podvozek a za příplatek tak inteligentní, že si sám přečte kvalitu silnice pod sebou a upraví tuhost odpružení. Všechno je tady přizpůsobeno ovládání zezadu, je to hlavně šéfovská limuzína. Z mohutné loketní opěrky vylovím sedmipalcový tablet (mimochodem je to přiznaný Samsung), pomocí nějž si můžu nastavit všechno, nač si jen pomyslím, od sedadel po hudbu.

Ale prý mají o auta řady 7 zájem i mladí, kteří chtějí řídit, nabídka motorů proto bude obsahovat i silné trhače asfaltu. Ti mladí se rekrutují nejčastěji v Číně a v Rusku, také proto bylo na premiéře z evropských zemí po jednom novináři, zatímco z asijských po desítkách. Vyzpovídala mě redaktorka Tokyo TV a nejvíc ji zajímalo, jakou má BMW v Česku reputaci a jestli mu hodně konkuruje Lexus.

A s tímto strojem zaboduje mnichovská značka ještě mnohem více. Když jsem poslal první fotky kamarádovi, který auty žije, obratem odpověděl, že to je první BMW po dlouhé době, které se mu fakt líbí. A dodal důležitou věc: na první pohled ho pozná od jiných modelů, hlavně od menší řady 5, s čímž měla současná generace docela problém.

Tradiční ledviny v přední masce se ještě zvětšily (mají mimochodem aktivní lamely, které pouštějí k motoru přesně tolik vzduchu, kolik potřebuje), zepředu vypadá sedmička dravě, ale stále důstojně. Trochu zbytečná mi přišla extravagantní „hokejka“ za předním kolem, ale soudě podle poznámek asijských kolegů se jim naopak líbila velmi. Čím více chromu, tím v těchto zemích lépe, a nová sedmička je nenechává strádat.

Technika je opravdu supermoderní. Karbonové jádro ušetřilo na hmotnosti 130 kilogramů a obzvlášť zajímavé jsou laserové světlomety, které mají dosvit dálkových světel 600 metrů. Jejich automatická protioslňovací regulace je samozřejmostí.

To nejlepší v šestém vydání

Od roku 1977 je řada 7 tím nejlepším, co mnichovská automobilka nabízí. Ta nová je už šestou generací. Novinka má opět důstojný vzhled, ale konkurent od Mercedesu v podobě třídy S vypadá možná majestátněji. Bavorští inženýři naladili novinku více do sportovna.

Fotogalerie

Design jde v duchu posledních modelů výrobce. Nová řada 7 je oproštěna od jakýchkoliv výstřelků, majitelé luxusních limuzín dávají přednost konzervativnímu designu. Dynamická je linka střechy, která však neubírá místo pro cestující vzadu.

Nová generace oproti předchůdci mírně narostla do délky. Rozměry nového modelu jsou: délka 5 098 milimetrů, šířka 1 902 milimetrů, výška 1 478 milimetrů. Už tak impozantní rozměry mohou být ještě větší. V prodlouženém provedení je nové BMW dlouhé 5 238 milimetrů, místa přibylo samozřejmě na zadních sedadlech.

Pro posádku má nové BMW opravdu hodně prostoru. Rozvor základního provedení je 3 070 milimetrů. Prodloužená verze má rozvor 3 210 milimetrů. Kufr luxusní limuzíny pojme 515 litrů. Nová generace je díky použití karbonem vyztuženého plastu CFRP lehčí. Hmotnost je oproti předchůdci až o 130 kg nižší, začíná na 1 800 kg.

V nabídce bude benzinový třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním 740i a rovněž dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 litru 750i . Řadový šestiválec má maximální výkon 240 kW a točivý moment dosahuje 450 Nm. Vidlicový osmiválec dokáže vyvinout maximálně 330 kW a točivý moment vrcholí na 650 Nm.

BMW 7

Turbodiesel je v nabídce zatím jen jeden pro verzi 730d. Jde o řadový šestiválec s výkonem 195 kW a točivým momentem 620 Nm. Všechny pohonné jednotky jsou spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic. Benzinový osmiválec má standardně pohon všech kol xDrive, naftová verze může být čtyřkolkou na přání.

Chybět nebude plug-in hybridní provedení 740e, které kombinuje elektromotory a benzinový čtyřválec. Maximální výkon soustavy je 240 kW a čistě na elektřinu lze ujet až 40 kilometrů. Maximální rychlost při jízdě na elektřinu dosahuje 120 km/h. Kombinovaná spotřeba hybridní „sedmičky“ vypadá lákavě, ale 2,1 litru benzinu nové BMW spálí na 100 km asi jen v laboratoři.

BMW vybavilo nový model celou řadou moderních prvků. Kromě zmíněného samoparkovacího asistenta má nastavitelný podvozek nebo asistent pro automatickou  jízdu v koloně.

Uvnitř čeká na řidiče i cestující luxus. Po vzoru koncernového sourozence má nové BMW stejně jako některé vozy Rolls-Royce „hvězdnou oblohu“ na panoramatické střeše.



Témata: BMW


Nejčtenější

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.