Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW řady 1 kupé: první oficiální obrázek

  11:26aktualizováno  11:26
O novém malém kupé z Mnichova odvozeném od řady jedna už se mluví téměř od představení nejmenšího bavoráku. Na britských firemních stránkách BMW se objevil jeho první oficiální obrázek. Nechybí také základní informace. BMW 1 kupé bude k mání se třemi motory, nejsilnější bude mít přes 300 koní.

BMW 1 kupé | foto: BMW

Na britském trhu se BMW 1 kupé začne prodávat v říjnu letošního roku, je tedy jisté, že si světovou premiéru odbyde na autosalonu ve Frankfurtu. Malé kupé bude k mání ve verzích 120d, 123d a 135i.

Zajímavé jsou především druhé dva motory. Dvakrát přeplňovaný benzinový třílitr v 135i se poprvé představuje pod kapotou řady 1. Premiérově se představil v řadě 3. VÍCE ZDE...

Vlajková loď jedniček tak dostane hořčíkový - samozřejmě řadový - šestiválec, schopný vyvinout 306 koní. Z nuly na stovce s ním malé kupé bude za 5,3 sekund. Kroutící moment vrcholí na 400 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena na dvěstěpadesátku.

123d je nejnovější přírůstek v nabídce pohonných jednotek jedničky. Podle BMW se jedná o nejsilnější naftový čtyřválec na světě.

Za pozornost rozhodně stojí, že emise se podařilo srazit na 138 g/km, motoráři BMW se tak dostali pod limit, který chce zavést evropská legislativa (max. 140 g/km).

Dvoulitrový dvoustupňově přeplňovaný diesel nabízí 204 koní výkonu, z nuly na stovku se rozjede za 7,6 sekund. Motor je osazený dvěma turbodmychadly, malé pracuje při nízkých otáčkách, když se motor roztočí, pouští se do práce velké turbo.

Nejvyššímu výkonu ze všech světových dieselových čtyřválců a zároveň záviděníhodně nízké hladině emisí auto vděčí mimo jiné systému start-stop, který při delším stání vypíná motor a systému brake energy regeneration (viz. tabulka).

Brake energy regeneration systém odpojí při plném zatížení motoru alternátor, při brzdění motorem se alternátor opět aktivuje. Při akceleraci se ušetří síla motoru pro zrychlení, při brzdění a ustálené jízdě se naopak zvýší napětí v elektrické síti a speciálně vyvinutý akumulátor se více dobíjí.

Spotřeba dvousetkoňového dvoulitru se má dostat na průměrných 5,2 litru na 100 km. K mání bude ve všech karosářských verzích jedničky.

Kupé má stejnou architekturu jako hatchback: samozřejmostí je rozdělení hmotností 50:50 mezi nápravy a pohon zadních kol. BMW 1 kupé je o 133 mm delší (4360 mm) a o milimetr širší (1946) než hatchback. Kufr se nafoukl o dvacet litrů na 370.

120d a 123d dostanou sedmnáctipalcová kola, stopětatřicítka bude mít osmnáctky.

výkon (kW/k) kroutící moment (Nm) zrychlení 0-100 km/h (s) maximální rychlost (km/h)

BMW 120d Coupé

130/177 350 7.6 227
BMW 123d Coupé 150/204 400 7.0  238
BMW 135i Coupé 225/306 400 5.3 250 (el. omezeno)

Autor:


Témata: BMW


Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.