BMW 1 kupé

BMW 1 kupé | foto: BMW

BMW řady 1 kupé: první oficiální obrázek

  • 13
O novém malém kupé z Mnichova odvozeném od řady jedna už se mluví téměř od představení nejmenšího bavoráku. Na britských firemních stránkách BMW se objevil jeho první oficiální obrázek. Nechybí také základní informace. BMW 1 kupé bude k mání se třemi motory, nejsilnější bude mít přes 300 koní.

Na britském trhu se BMW 1 kupé začne prodávat v říjnu letošního roku, je tedy jisté, že si světovou premiéru odbyde na autosalonu ve Frankfurtu. Malé kupé bude k mání ve verzích 120d, 123d a 135i.

Zajímavé jsou především druhé dva motory. Dvakrát přeplňovaný benzinový třílitr v 135i se poprvé představuje pod kapotou řady 1. Premiérově se představil v řadě 3. VÍCE ZDE...

Vlajková loď jedniček tak dostane hořčíkový - samozřejmě řadový - šestiválec, schopný vyvinout 306 koní. Z nuly na stovce s ním malé kupé bude za 5,3 sekund. Kroutící moment vrcholí na 400 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena na dvěstěpadesátku.

123d je nejnovější přírůstek v nabídce pohonných jednotek jedničky. Podle BMW se jedná o nejsilnější naftový čtyřválec na světě.

Za pozornost rozhodně stojí, že emise se podařilo srazit na 138 g/km, motoráři BMW se tak dostali pod limit, který chce zavést evropská legislativa (max. 140 g/km).

Dvoulitrový dvoustupňově přeplňovaný diesel nabízí 204 koní výkonu, z nuly na stovku se rozjede za 7,6 sekund. Motor je osazený dvěma turbodmychadly, malé pracuje při nízkých otáčkách, když se motor roztočí, pouští se do práce velké turbo.

Nejvyššímu výkonu ze všech světových dieselových čtyřválců a zároveň záviděníhodně nízké hladině emisí auto vděčí mimo jiné systému start-stop, který při delším stání vypíná motor a systému brake energy regeneration (viz. tabulka).

Brake energy regeneration systém odpojí při plném zatížení motoru alternátor, při brzdění motorem se alternátor opět aktivuje. Při akceleraci se ušetří síla motoru pro zrychlení, při brzdění a ustálené jízdě se naopak zvýší napětí v elektrické síti a speciálně vyvinutý akumulátor se více dobíjí.

Spotřeba dvousetkoňového dvoulitru se má dostat na průměrných 5,2 litru na 100 km. K mání bude ve všech karosářských verzích jedničky.

Kupé má stejnou architekturu jako hatchback: samozřejmostí je rozdělení hmotností 50:50 mezi nápravy a pohon zadních kol. BMW 1 kupé je o 133 mm delší (4360 mm) a o milimetr širší (1946) než hatchback. Kufr se nafoukl o dvacet litrů na 370.

120d a 123d dostanou sedmnáctipalcová kola, stopětatřicítka bude mít osmnáctky.

výkon (kW/k) kroutící moment (Nm) zrychlení 0-100 km/h (s) maximální rychlost (km/h)

BMW 120d Coupé

130/177 350 7.6 227
BMW 123d Coupé 150/204 400 7.0  238
BMW 135i Coupé 225/306 400 5.3 250 (el. omezeno)


Témata: BMW