Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW řady 1 přijde v roce 2004

  10:36aktualizováno  10:36
Bavorská automobilka chystá ofenzivu v segmentu nižší střední třídy. Inženýři BMW nyní intenzivně pracují na pětidvéřové podobě vozu, který se od poloviny roku 2004 objeví v autosalonech s označením "řada 1". Designově i konstrukčně naváže na studii kabrioletu CS1, překvapení letošního ženevského autosalonu.

I kabriolet se však na silnicích objeví, naznačilo počátkem března vedení mnichovské BMW.

Spekulace o revoluční změně stylu u nového modelu vyvrátil již v Ženevě bývalý šéf Joachim Milberg. "Nový malý bavorák plně zapadne do současné palety našich vozů," potvrdil Milberg. I "jednička" bude tedy robustní a se sportovním vzhledem, na což jsme u BMW zvyklí. Spekulace o podobnosti nového vozu se spřízněným britským Mini jsou nadobro vyvráceny, což potvrzuje i přiložená fotografie (její autenticitu však nemůžeme potvrdit).

V poslední době prosakují na veřejnost i informace o možných motorech. Jistá se zdá být známá zážehová osmnáctistovka s výkonem 115 koní, potvrzen byl pohon zadních kol. Spekuluje se také o agregátech Toyoty, neboť BMW dohodlo koupi malých japonských turbodieselů pro Mini, což prohloubení spolupráce nevylučuje. Pro patriotické zákazníky německé automobilky by to však mohla být příliš velká rána jezdit s bavorákem s japonským srdcem.

Pokud si budoucí řada jedna zachová rozměry studie CS1, délkou se přiblíží segmentu nabité nižší střední třídy. Konkurentem nejmenšího bavoráku by se tak mohl stát například i golf, ale pravděpodobněji luxusnější Audi A3.

Bavorská automobilka nechystá žádnou revoluci. Přes všude přítomný trend zvětšování prostoru v interiéru a příklon k minivanům nejrůznějších podob si nové BMW zachová klasické proporce současných sourozenců.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.