Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové BMW 5 odhaleno. Manuální převodovku už má jen jedna verze

  20:00aktualizováno  20:00
Nové BMW řady 5 se představuje bez velké pompy. Organizátoři právě probíhajícího autosalonu v Paříži ostrouhali, nová generace důležitého modelu se odhalila jen na internetu. Chcete lepší důkaz, že automobilky už neberou autosalony moc vážně?

Pro BMW je pětka důležitým modelem, od roku 1976 jich BMW vyrobilo v šesti generacích 7,6 milionů. Ale není to poprvé, co se její představení neodehrává na prknech světových autosalonů. Před 13 lety se pátá generace řady 5 ve světové premiéře ukázala dokonce na autosalonu v Brně (čtěte zde).

Sedmá generace jednoho z nejklasičtějších a stěžejních modelů značky na silnice vyrazí v únoru příštího roku. Prozatím se model, který má v hierarchii BMW kódové označení G30, představuje ve verzi sedan, kombík dorazí o něco později.

BMW řady 5

Designéři se při tvarování nové pětky mírnili. Navázali na předchůdkyni a ostatní modely značky a přidali trochu ladnosti a sportovnosti. Činili se aerodynamici, kteří karoserii vyhladili až k rekordní hodnotě Cx=0,22.

Zajímavý detail pro pozorné: jednotlivá provedení se odlišují tvarem a povrchovou úpravou koncovek výfuků. Ty jsou vždy dvě v rozích zadního nárazníku.

Konstruktéři se zaměřili také na odhlučnění kabiny, kvůli tomu zvolili zajímavé řešení se „zapouzdřením“ motoru a převodovky, speciální tlumící vrstva je i ve stropě nebo čelním skle.

Délka nové generace je 4,93 metru, rozvor 2,97 metru. Lehký nárůst rozměrů (+36 mm do délky) nadělil víc prostoru pro nohy a hlavu cestujícím vzadu, nafoukl se i kufr (na 530 litrů). Díky rozsáhlému použití hliníku a vysokopevnostních ocelí se hmotnost v porovnání s předchůdkyní snížila o metrák.

BMW řady 5
BMW řady 5

Pětkové BMW sedmé generace stojí na nové platformě automobilky, kterou už loni představila vrcholová řada 7. To znamená, že z vlajkové lodi značky přebírá technologie, technická řešení i systém infotainmentu.

V základní výbavě bude mít nová pětka mimo jiné přední světla složená z LEDek, základní ráfky jsou sedmnáctipalcové, největší dvacetipalcové. Za příplatek bude systém parkování na dálku do stísněných prostor, který už znají majitelé BMW řady 7. Zajímavou specialitou je možnost zkontrolovat okolí vozu přes svůj telefon na dálku: auto je obsypané kamerami, ty se na dálku aktivují a složí své pohledy do trojrozměrného obrazu. Nechybí nálož asistenčních systémů nebo komunikace mezi vozidly V2V.

Přístrojovce vévodí 10,25palcový displej nové generace multimediálního a palubního systému iDrive, některé jeho funkce lze ovládat gesty, hlasem nebo dotykem. Samozřejmostí je plné propojení s chytrými telefony, bezdrátové indukční nabíjení i palubní wi-fi hotspot s možností připojení až deseti přístrojů.

BMW řady 5
BMW řady 5

Pětka má samozřejmě klasickou architekturu s motorem vpředu podél a pohonem zadních kol. Z počátku budou k mání dvě benzinové a dvě naftové verze. BMW 530i má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec s výkonem 252 koní a 540i šestiválcový třílitr se 340 koňmi. Diesely mají 190 koní (čtyřválcové 520d) a 265 koní (šestiválcové 530d). S malým odstupem přijedou verze 530e (plug-in hybrid - dvoulitrový benzinový motor + elektromotor, dojezd na elektřinu 45 km, spotřeba 2 litry na sto km), 520d Efficient Dynamics a sportovně laděná M550i xDrive se 462 koňovým osmiválcovým 4,4litrem, která vysprintuje z nuly na stovku za 4 sekundy. Pohon všech kol xDrive bude za příplatek dostupný pro většinu verzí. Pohon všech kol by podle nejnovějších spekulací měla dostat také kultovní verze M5.

Fotogalerie

Všechny modely kromě BMW 520d jsou vybavené 8stupňovým automatem upravujícím strategii řazení podle navigačních údajů. Naftový čtyřválec tedy bude alespoň zpočátku jediným modelem, který bude mít manuál (šestistupňový). Údaje z navigace využívá také řídící jednotka motoru, konkrétně start stop systém používá informace z navigačního systému, kamer a radaru k tomu, aby motor nevypínal v okamžicích, kdy to není žádoucí (například na kruhových objezdech či křižovatkách tvaru T).

Příplatkový adaptivní podvozek dostal aktivní stabilizátory, kola zadní nápravy se u verzí s pohonem 4x4 natáčejí a pomáhají tak agilitě v zatáčkách.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.