Nástupce současné "pětky" mírně povyroste. Do délky se zvětší nepatrně o 2 až 4 centimetry, zhruba o pět cm by se měl prodloužit rozvor. Kromě příslibu zvětšení prostoru pro cestující prosakují z Mnichova informace o solidním zvětšení zavazadlového prostoru. Ten by mohl nově pojmout až 500 litrů.
Již se proslýchá i o motorech. Jisté se zdají být známé zážehové šestiválce o obsahu 2,2 l, 2,5 l i 3,0 litru. S velkou pravděpodobností se pod kapotou objeví i nový moderní osmiválec Valvetronic 4,4 litru, který v současnosti pohání větší 745i a minulý týden získal titul "Motor roku 2002".
Vrcholem v nabídce se později stane pětiapůllitrový agregát pro model M5 s očekávaným výkonem až 500 koňských sil. Vedle benzínových jednotek se konstruktéři zaměřují i na modernizaci dieselových motorů, které by měly využívat novou generaci systému Common-Rail.
Překvapivou informací je bezesporu možnost výroby BMW řady 5 s pohonem všech kol. Na potvrzení této domněnky si však ještě musíme nějaký čas počkat.
V této podobě by se mělo BMW řady 5 objevit na IAA 2003 ve Frankfurtu. |