Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW řady 5 čeká na Frankfurt 2003

  22:06aktualizováno  22:06
Přestože se oficiální premiéra nového BMW řady 5 čeká až na podzimním frankfurtském autosalonu 2003, první reálný snímek se objevil již nyní. Designově se model podobá většímu BMW 7. Na první pohled však působí podstatně agresivněji především díky výraznějšímu profilování masky a předních světel. Přes prvotní pocit dynamičnosti si však novinka zachovává dostatečně representativní vzhled.

Nástupce současné "pětky" mírně povyroste. Do délky se zvětší nepatrně o 2 až 4 centimetry, zhruba o pět cm by se měl prodloužit rozvor. Kromě příslibu zvětšení prostoru pro cestující prosakují z Mnichova informace o solidním zvětšení zavazadlového prostoru. Ten by mohl nově pojmout až 500 litrů.

Již se proslýchá i o motorech. Jisté se zdají být známé zážehové šestiválce o obsahu 2,2 l, 2,5 l i 3,0 litru. S velkou pravděpodobností se pod kapotou objeví i nový moderní osmiválec Valvetronic 4,4 litru, který v současnosti pohání větší 745i a minulý týden získal titul "Motor roku 2002".

Vrcholem v nabídce se později stane pětiapůllitrový agregát pro model M5 s očekávaným výkonem až 500 koňských sil. Vedle benzínových jednotek se konstruktéři zaměřují i na modernizaci dieselových motorů, které by měly využívat novou generaci systému Common-Rail.

Překvapivou informací je bezesporu možnost výroby BMW řady 5 s pohonem všech kol. Na potvrzení této domněnky si však ještě musíme nějaký čas počkat.

V této podobě by se mělo BMW řady 5 objevit na IAA 2003 ve Frankfurtu.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.