Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW řady 5: symbol spolehlivosti a kvality nová stará auta

aktualizováno 
14. 7. 1999 - Ne náhodou byl BMW řady 5 v Německu 80. a začátku 90. let symbolem úspěšných manažerů. Reprezentant mnichovské automobilky ve vyšší střední třídě totiž představoval solidnost, kvalitu, komfort a techniku obvykle o kousek dál, než nabízela nejedna srovnatelná konkurence.
Z jeho předností však paradoxně pro zájemce o koupi na tuzemském trhu ojetin plynou největší rizika: pětková řada BMW vždy v Německu patřila k poměrně drahým autům, která se do výslužby - a tudíž do zorného pole zdejších dovozců starších vozů dostala často až po mnoha kilometrech perného cestování či po těžkých haváriích. Potenciální kupec by se tedy neměl ukvapit a spíš by měl čekat na zachovalejší automobil. Práce servisů i náhradní díly totiž jsou u nadprůměrného vozu, který má kořeny již v roce 1972 a nyní je ve výrobě ve čtvrté generci, nadprůměrně drahé.

Odborníci se shodují, že BMW řady 5 je coby ojetina perspektivní i po dvou stech tisících kilometrech. Mají však na mysli auta až od třetí generace, tedy od ročníku výroby 1989. T a jsou k mání ve svých nejstarších a základních benzinových verzích za částky od sta tisíc korun. Zhruba o padesát tisíc korun bývají dražší typy s turbodiesely vyráběnými do roku 1990. Modernější modely 525 TDS, které se po počátečních potížích s praskajícími hlavami motorů dostaly do zdárného provozu v roce 1991, stojí od 210 000 korun. Motorová škála zahrnuje benzinové i dieselové čtyř-, šesti- a osmiválce o obsahu od 1,8 do 4,4 litru o výkonech od 83 do 210 kilow attů. Z doporučované třetí generace automobilů BMW páté řady se maximálně osvědčily diesely - z těch pak víc než 524 TD model 525 TDS. Zájemci o benzinový vůz by měli volit typ 520 a ještě lépe 525 od roku výroby 1991. Požadavky na vskutku rychlý vůz splňují osmiválce 530 a 540. K přednostem pětkových bavoráků patří kromě vynikajících jízdních vlastností, komfortu a bezpečnosti také solidní výrobní zpracování a kvalitní antikorozní ochrana. Německý TÜV, v jehož statistikách figuruje BMW řady 5 všech věkových kategorií mezi nejlepšími z hodnocených vozidel, rovněž oceňuje spolehlivé a bezproblémové brzdy,byť na druhé straně poukazuje na problém v podobě předčasného opotřebení brzdových destiček. Slabým místem je přední náprava včetně řízení a poruchové startéry. Výjimečné nejsou úniky oleje z motoru a převodovky stejně jako netěsnosti chladicího systému, do roku 1992 byly choulostivé také vodní pumpy.



Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.