Odborníci se shodují, že BMW řady 5 je coby ojetina perspektivní i po dvou stech tisících kilometrech. Mají však na mysli auta až od třetí generace, tedy od ročníku výroby 1989. T a jsou k mání ve svých nejstarších a základních benzinových verzích za částky od sta tisíc korun. Zhruba o padesát tisíc korun bývají dražší typy s turbodiesely vyráběnými do roku 1990. Modernější modely 525 TDS, které se po počátečních potížích s praskajícími hlavami motorů dostaly do zdárného provozu v roce 1991, stojí od 210 000 korun. Motorová škála zahrnuje benzinové i dieselové čtyř-, šesti- a osmiválce o obsahu od 1,8 do 4,4 litru o výkonech od 83 do 210 kilow attů. Z doporučované třetí generace automobilů BMW páté řady se maximálně osvědčily diesely - z těch pak víc než 524 TD model 525 TDS. Zájemci o benzinový vůz by měli volit typ 520 a ještě lépe 525 od roku výroby 1991. Požadavky na vskutku rychlý vůz splňují osmiválce 530 a 540. K přednostem pětkových bavoráků patří kromě vynikajících jízdních vlastností, komfortu a bezpečnosti také solidní výrobní zpracování a kvalitní antikorozní ochrana. Německý TÜV, v jehož statistikách figuruje BMW řady 5 všech věkových kategorií mezi nejlepšími z hodnocených vozidel, rovněž oceňuje spolehlivé a bezproblémové brzdy,byť na druhé straně poukazuje na problém v podobě předčasného opotřebení brzdových destiček. Slabým místem je přední náprava včetně řízení a poruchové startéry. Výjimečné nejsou úniky oleje z motoru a převodovky stejně jako netěsnosti chladicího systému, do roku 1992 byly choulostivé také vodní pumpy.
|