Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW: renesance superkupé řady 6

  19:58aktualizováno  19:58
Milovníci vozů mnichovské automobilky se mají opět na co těšit (stejně jako jejich bankovní konta). Poté, co automobilka zaútočila na jejich motoristického ducha novou řadou 5, čeká je další lahůdka z Bavorska.

Nové fascinující kupé znovuoživované šestkové řady se stává skutečností. Osahat je  bude možné už na podzimním autosalonu ve Frankfurtu a první zákazníci ji naleznou  pod vánočním stromečkem. Po nedávné brněnské slávě při uvedení nové generace "pětkové" řady tak BMW v krátké době představí další významný model.

Nové "šestkové" kupé by chtělo navázat na téměř legandární první "serii 6", jejíž  historie začala v roce 1976 a uzavřela se o 13 let později v roce 1989. Zákazníci  automobilky tak po dlouhé době naleznou v katalogu automobilky velké luxusní kupé.  Milovníci kabrioletů si také nemusí zoufat. Kabriolet 2+2 odvozený od "šestkového bavoráku" se chystá už na počátek příštího roku.

Design - pokrok v mezích zákona

Design velkého kupé je ve znamení posledních modelů automobilky. Ladné křivky, kombinované s rozsáhlými plochami, které se při velikosti auta snaží "rozbít" prolisy a hrany. K tomu přidané nekonvenční tvarování některých detailů. I přesto je  stále patrné, že se jedná o "bavorák" - ledvinky na přední kapotě a "hokejka" zadního okna nesmí chybět ani na sebeextravagantnějším BMW.

Sportovní charakteristika "šestkového" kupé je dána už samou příslušností ke značce BMW  - sportovní podvozek a čtyřapůllitrový motor jsou spíše očekávaným standardem. 

BMW 645 Ci je přes čtyři a tři čtvrtě metru dlouhé (přesně 4,85 m), šířka je 1,85  metru, do výšky pak narostlo na 1,37 metru. Majitelé si mohou být jisti, že v interiéru naleznou více než dostatek pohodlí 4 cestující. Do kufru by se podle prohlášení automobilky měly vejít dvě sady golfových holí a taška přiměřených rozměrů.

Ani interiér se příliš neodkloní od linií nastolených "sedmičkou" a vycizelovaných  "pětkou". Piloti velkých sedanů automobilky naleznou i v novém kupé vše na "svém" místě. Vévodit všem "hejblátkům" samozřejmě bude ovladač palubního systému "iDrive".

Při navrhování interiéru museli návrháři splnit mimo jiné požadavek, aby ovládání  prvků vztahujících se ke komfortu cestujících bylo v dosahu nejen řidiče, ale i  spolujezdce. 

Nic menšího než osmiválec

Pod kapotou BMW řady 6 bude trůnit osmiválcový motor V8 o objemu 4.4 litru vybavený  systémem variabilního časování ventilů Valvetronic (představený byl poprvé v BMW 745i). Motor dokáže vyvinout sílu 333 koňských sil - 245 kW, maximální kroutící  moment 450 Nm dosáhne při 3600 ot/min. Maximální rychlost bude elektronicky omezena na standardních 250 km/h. Z 0 na 100  "šestka" vystřelí za 5,6 sekund.

O co nejefektivnější přenos síly osmiválce na zadní nápravu se, podle chuti zákazníka, postará buď manuální šestistupňová převodovka, "obyčejná" automatická rovněž šestistupňová převodovka Steptronic, nebo sekvenční automat SMG (převzatý z BMW M3) s "pádly" pod  volantem à la formule 1.

Jako pírko...

Při rozměrech velkého kupé by nikdo neočekával, že hmotnost, kterou se mnichovským inženýrům podařilo dosáhnout, činí pouhých 1600 kg. Hlavní zasluhu na tom má materiál použitý na stavbu karoserie - je kombinací lehkého hliníku, pevné ušlechtilé oceli a speciálních syntetických materiálů.

Téměř celá přední část je z hliníku, na výrobu víka kufru byl naopak použit "tajný" materiál syntetického původu, přední blatníky jsou pak plastové. Hra s materiály se konstruktérům vyplatila a dosáhli ideálního rozložení hmotnosti  mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50.

Ideální "hmotnostní profil" by se měl projevit nejen na dokonalých jízdních  vlastnostech, ale i na zajímavých hodnotách spotřeby (při dostatečně umírněné  jízdě, samozřejmě).

Moderní vůz, má-li ještě ke všemu na kapotě modrobílý znak točící se vrtule, musí  splňovat nejpřísnější požadavky bezpečnosti. K té patří i nejrůznější  systémy napomáhající řidiči zvládnout automobil. V přijíždějícím BMW najdeme snad úplně vše, co automobilový trh v této oblasti nabízí. Asistenty zajišťující  stabilitu, dostatečnou trakci, dynamický posilovač řízení. O nejmodernějším ABS ani nemluvě.

Zapomenuto nebylo ani na speciální pneumatiky, mají zesílenou konstrukci a umožňují  dojezd i při absolutní ztrátě tlaku až 150 km.

Na přání bude v nabídce figurovat i tzv. Adaptive Light Control (ALC), díky kterému  řidič uvidí až za roh. Světlomety se totiž natáčí v závislosti na směru jízdy vozidla.

Jednou z nejzajímavějších technických "vychytávek pětky z Brna" je průhledový  displej zobrazující důležité informace na předním skle. Tento další příspěvek k bezpečnosti samozřejmě nesmí chybět ani v BMW 645.

O dokonalejší kontakt s okolím se postará další položka příplatkové výbavy, kterou je skleněná panoramatická střecha. V létě si tak cestující budou moci vychutnat,  alespoň částečně, pocit cestování kabrioletem bez toho, aby v zimě trpěli nepohodlím plátěné střechy.

Cena BMW serie 6 prozatím nebyla stanovena. Šalamounské prohlášení říká, že se bude držet linie cen serie 7.

Design velkého kupé je ve znamení posledních modelů automobilky.

Ledvinky na přední kapotě a "hokejka" zadního okna nesmí chybět ani na sebeextravagantnějším BMW.

Ladné křivky, kombinované s rozsáhlými plochami, které se při velikosti auta snaží "rozbít" prolisy. K tomu přidané nekonvenční tvarování některých detailů. I přesto je stále patrné, že se jedná o "bavorák".

Sportovní charakteristika "šestkového" kupé je už dána samou příslušností k značce BMW - sportovní podvozek a čtyřapůllitrový motor.

"Piloti" velkých sedanů automobilky naleznou i v novém kupé vše na svém místě. Vévodit všem hejblátkům samozřejmě bude ovladač palubního systému iDrive.

Při navrhování interiéru museli návrháři splnit mimo jiné požadavek, aby ovládání prvků vztahujících se ke komfortu cestujících bylo v dosahu nejen řidiče, ale i spolujezdce.





Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.