Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW X1 odkládá kamufláž

aktualizováno 
Malé BMW do lehkého terénu se postupně vysvléká z maskovacích polepů. Samolepky se spirálami už kryjí jen ty nejdůležitější detaily, světla a rozostřují zajímavé linky, kterými chce nejmenší "X" v nabídce ohromit až při premiéře.

Označení SUV (sportovně-užitkový vůz) už dnes moc nefrčí, a tak těmto autům do lehkého terénu u BMW říkají SAV (Sports Activity Vehicle, což může znamenat to samé, ale klidně cokoliv jiného, co si představíme).

X1 bude konkurovat třeba Volkswagenu Tiguan nebo chystanému Audi Q3. A pozor: teoreticky patří mezi konkurenty i Škoda Yeti. Zatímco cena yetiho, kterou se dozvíme zítra, by měla začínat přibližně na 400 tisících, bude X1 s cenami začínat na konci škodováckého ceníku. První odhady ceny BMW X1 jsou kolem hranice 30 tisíc eur (asi 800 tisíc korun). Ke koupi bude od října.

BMW X1

S prvními, ještě zamaskovanými předsériovými kousky modelu, který vychází z konceptu BMW Concept X1, představeného loni na autosalonu v Paříži, se mnichovská automobilka pochlubila koncem května na Mallorce vybraným šťastlivcům.

BMW X1 stojí na platformě řady 3 vybavené elektronicky řízeným pohonem všech kol xDrive.

Do začátku dostane tři benzinové motory a tři nafťáky. Zážehové verze s dvoulitrovými čtyřválci ponesou označení xDrive18i a xDrive20i, slabší bude táhnout 143, silnější 170 koní. Benzinový šestiválec poznáte podle označení xDrive30i, pod kapotou má 265 koní schovaných ve třech litrech objemu.

XDrive18d, xDrive20d a xDrive23d jsou turbodieselové verze. Všechny mají dvoulitr, liší se výkonem (143, 177 a 204 koní). Podle neoficiálních informací se dočkáme i verze pouze s pohonem jedné nápravy, u BMW samozřejmě zadní.

BMW X1

Novinka dlouhá 445 centimetrů a s rozvorem 2,76 metru se chlubí ideálním rozložením hmotnosti mezi nápravy 50:50. Redaktorům renomovaného italského automagazínu Quattroruote, kteří už X1 řídili, se líbila obratnost a ovladatelnost nového malého BMW. "Chvílemi jako byste řídili kupé, jak je zábavné," píše o svezení s novinkou Quattroruote.

"Na silnici je 1 500 kilogramů hmotnosti cítit, řízení ztěžkne, ale komfort v kabině je víc než dobrý. Cestující vzadu mají hodně místa na kolena," uzavírá italský časopis.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.