Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sportovec těžké váhy: kontroverzní BMW X6 vyjíždí v nové generaci

aktualizováno 
Druhá generace X6 je ve všech směrech větší než původní model. Je i o fous lehčí, přesto je to stále pořádný dinosaurus. Při uvedení dostane novinka tři motory, v době všeobecného downsizingu potěší, že žádný nemá méně než šest válců.

Asi žádné BMW nevzbudilo při premiéře tolik debat jako model X6. Část publika z něj byla nadšená, části připadalo SUV kupé příliš velké, neohrabané a obhroublé. Prodejní úspěch první generace ale ukázal, že se v Mnichově rozhodli s X6 správně. A proto automobilka již dříve představila zmenšený model X4 (více zde) a nyní druhou generaci X6. Pro zajímavost, BMW prodalo za šest let čtvrt milionu vozů první generace.

Fotogalerie

Vzhled a design není nikterak překvapující. Za prvé, BMW logicky zachovalo proporce první generace modelu. A za druhé, novinka je jako větší dvojče menšího modelu X4, který byl představen na jaře letošního roku.

Opět tu tedy máme auto na zvýšeném podvozku SUV a s pětidveřovou kupé karoserií s výrazně se svažující zadní partií. Model vychází z příbuzného BMW X5. Oproti jeho klasické SUV siluetě vypadá X6 o poznání sportovněji, na druhou stranu je to spíš optický klam, přes silné motory to pravověrný sporťák logicky není. A to nejenom proto, že pohotovostní hmotnost auta atakuje hranici 2,3 tuny. A tak alespoň název kategorie podle BMW sportovní geny naznačuje: X6 je SAC, tedy Sport Activity Coupé (respektive SAV - Sport Activity Vehicle).

BMW X6

Může se hodit

Hledáte nové auto a BMW se vám líbí? Vyberte si svůj nový vůz z nabídky více než 600 vozů na Automodul.cz.

Automobilka se sice chlubí, že nový model je o 10 až 40 kilogramů (podle modelu a výbavy) lehčí než první X6, ale s ohledem na pohotovostní hmotnost začínající na hodnotě 2 150 kilogramů to je vlastně nepodstatný detail. Zajímavější je nárůst všech rozměrů auta, což se projeví na místě pro posádku a to hlavně pro cestující na zadních sedadlech. Nové X6 je na délku a výšku větší o 3,3 centimetru, na šířku získalo o šest milimetrů víc. Výsledné rozměry tak jsou: 4,9 x 1,99 x 1,72 metru, což z novinky dělá pořádný kus auta.

V interiéru se zájemci mohou těšit na sportovně laděný prostor s palubní deskou vycházející z BMW X5. Displej v přístrojovém štítu bude měnit grafiku podle zvoleného jízdního režimu, sekundovat mu bude desetipalcový displej multimediálního systému ve středové konzoli. Za příplatek budou u nižších verzí sportovní sedačky, multimediální systém pro pasažéry vzadu, diodová světla a nebo asistent jízdy v kolonách, který do rychlosti 60 kilometrů za hodinu udrží rychlost i zvolený jízdní pruh.

BMW X6

Aby to ladilo, tak základní kola pro novinku mají rozměr 19 palců, za o palec větší kola se bude připlácet. BMW se chlubí, že se mu podařilo u novinky výborně rozložit hmotnost na ideální poměr 50:50 mezi přední a zadní nápravou. Drtivá většina modelů bude mít pohon všech kol (z první várky všechny), ale prý se chystá i jeden či dva modely s pohonem pouze zadních kol. V přípravě je jak model v úpravě M Sport v bodykitem a špičková verze X6 M s osmiválcovým motorem, který ale dorazí později. Zpočátku bude u všech variant základem osmistupňová automatická převodovka.

V první vlně se novinka začne prodávat s trojicí motorů. Základem bude model xDrive30d s třílitrovým turbodieselem naladěným na 190 kW. S tímto motorem se X6 dostane až na 230kilometrovou rychlost a na stovku zrychlí za 6,7 sekundy. BMW X6 M50d má taktéž třílitrový šestiválec spalující naftu, ale k tomu tři turbodmychadla, takže jeho výkon poskočil na více než atraktivních 280 kW. Maximální rychlost je zde obligátních 250 km/h a na stovku auto zrychlí za 5,2 sekundy.

BMW X6

Příznivci benzínu si zatím nebudou moci vybírat. Jediným zážehovým motorem v první fázi bude xDrive50i s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru a s výkonem 330 kW. V jeho případě papírová hodnota spotřeby už leze k hodnotě 10 litrů na sto kilometrů, ač v praxi to při využívání dynamiky auta jistě bude ještě výrazně víc. Na stovku xDrive50i zrychlí za 4,8 sekundy a maximální rychlost je opět omezena na 250 kilometrů za hodinu, ač by auto jistě dokázalo jet rychleji. Diesely si podle výrobce řeknou v průměru o šest a 6,6 litru nafty na sto kilometrů.

Příští rok modelovou řadu rozšíří varianty xDrive35i a xDrive40d. První má šestiválcový třílitrový zážehový motor s výkonem 225 kW, druhý opět třílitrový šestiválcový vznětový agregát naladěný mezi výše uvedené verze na 230 kW.

Prodej novinky bude zahájen v prosinci letošního roku, výstavní premiéru si novinka odbude na Moskevském autosalonu, který proběhne v srpnu.

Autor:




Nejčtenější

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Maserati Quattroporte S Q4
Maserati Quattroporte S Q4

r.v. 2013, naj. 58 718 km, benzín
1 674 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.