Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sportovec těžké váhy: kontroverzní BMW X6 vyjíždí v nové generaci

aktualizováno 
Druhá generace X6 je ve všech směrech větší než původní model. Je i o fous lehčí, přesto je to stále pořádný dinosaurus. Při uvedení dostane novinka tři motory, v době všeobecného downsizingu potěší, že žádný nemá méně než šest válců.

Asi žádné BMW nevzbudilo při premiéře tolik debat jako model X6. Část publika z něj byla nadšená, části připadalo SUV kupé příliš velké, neohrabané a obhroublé. Prodejní úspěch první generace ale ukázal, že se v Mnichově rozhodli s X6 správně. A proto automobilka již dříve představila zmenšený model X4 (více zde) a nyní druhou generaci X6. Pro zajímavost, BMW prodalo za šest let čtvrt milionu vozů první generace.

Fotogalerie

Vzhled a design není nikterak překvapující. Za prvé, BMW logicky zachovalo proporce první generace modelu. A za druhé, novinka je jako větší dvojče menšího modelu X4, který byl představen na jaře letošního roku.

Opět tu tedy máme auto na zvýšeném podvozku SUV a s pětidveřovou kupé karoserií s výrazně se svažující zadní partií. Model vychází z příbuzného BMW X5. Oproti jeho klasické SUV siluetě vypadá X6 o poznání sportovněji, na druhou stranu je to spíš optický klam, přes silné motory to pravověrný sporťák logicky není. A to nejenom proto, že pohotovostní hmotnost auta atakuje hranici 2,3 tuny. A tak alespoň název kategorie podle BMW sportovní geny naznačuje: X6 je SAC, tedy Sport Activity Coupé (respektive SAV - Sport Activity Vehicle).

BMW X6

Může se hodit

Hledáte nové auto a BMW se vám líbí? Vyberte si svůj nový vůz z nabídky více než 600 vozů na Automodul.cz.

Automobilka se sice chlubí, že nový model je o 10 až 40 kilogramů (podle modelu a výbavy) lehčí než první X6, ale s ohledem na pohotovostní hmotnost začínající na hodnotě 2 150 kilogramů to je vlastně nepodstatný detail. Zajímavější je nárůst všech rozměrů auta, což se projeví na místě pro posádku a to hlavně pro cestující na zadních sedadlech. Nové X6 je na délku a výšku větší o 3,3 centimetru, na šířku získalo o šest milimetrů víc. Výsledné rozměry tak jsou: 4,9 x 1,99 x 1,72 metru, což z novinky dělá pořádný kus auta.

V interiéru se zájemci mohou těšit na sportovně laděný prostor s palubní deskou vycházející z BMW X5. Displej v přístrojovém štítu bude měnit grafiku podle zvoleného jízdního režimu, sekundovat mu bude desetipalcový displej multimediálního systému ve středové konzoli. Za příplatek budou u nižších verzí sportovní sedačky, multimediální systém pro pasažéry vzadu, diodová světla a nebo asistent jízdy v kolonách, který do rychlosti 60 kilometrů za hodinu udrží rychlost i zvolený jízdní pruh.

BMW X6

Aby to ladilo, tak základní kola pro novinku mají rozměr 19 palců, za o palec větší kola se bude připlácet. BMW se chlubí, že se mu podařilo u novinky výborně rozložit hmotnost na ideální poměr 50:50 mezi přední a zadní nápravou. Drtivá většina modelů bude mít pohon všech kol (z první várky všechny), ale prý se chystá i jeden či dva modely s pohonem pouze zadních kol. V přípravě je jak model v úpravě M Sport v bodykitem a špičková verze X6 M s osmiválcovým motorem, který ale dorazí později. Zpočátku bude u všech variant základem osmistupňová automatická převodovka.

V první vlně se novinka začne prodávat s trojicí motorů. Základem bude model xDrive30d s třílitrovým turbodieselem naladěným na 190 kW. S tímto motorem se X6 dostane až na 230kilometrovou rychlost a na stovku zrychlí za 6,7 sekundy. BMW X6 M50d má taktéž třílitrový šestiválec spalující naftu, ale k tomu tři turbodmychadla, takže jeho výkon poskočil na více než atraktivních 280 kW. Maximální rychlost je zde obligátních 250 km/h a na stovku auto zrychlí za 5,2 sekundy.

BMW X6

Příznivci benzínu si zatím nebudou moci vybírat. Jediným zážehovým motorem v první fázi bude xDrive50i s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru a s výkonem 330 kW. V jeho případě papírová hodnota spotřeby už leze k hodnotě 10 litrů na sto kilometrů, ač v praxi to při využívání dynamiky auta jistě bude ještě výrazně víc. Na stovku xDrive50i zrychlí za 4,8 sekundy a maximální rychlost je opět omezena na 250 kilometrů za hodinu, ač by auto jistě dokázalo jet rychleji. Diesely si podle výrobce řeknou v průměru o šest a 6,6 litru nafty na sto kilometrů.

Příští rok modelovou řadu rozšíří varianty xDrive35i a xDrive40d. První má šestiválcový třílitrový zážehový motor s výkonem 225 kW, druhý opět třílitrový šestiválcový vznětový agregát naladěný mezi výše uvedené verze na 230 kW.

Prodej novinky bude zahájen v prosinci letošního roku, výstavní premiéru si novinka odbude na Moskevském autosalonu, který proběhne v srpnu.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.