Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bohyně je zpátky: Citroën má nové logo a chystá luxusní řadu aut

aktualizováno 
Francouzská automobilka Citroën si do časů kulminující krize naplánovala revoluci ve strategii. Měnit se bude všechno: prodejny, přístup k zákazníkům, organizace práce i prezentace značky. Na přípravě velkého třesku prý Citroën pracoval rok a půl.

Citroën DS | foto: Citroën

Citroën dal světu dvě ikony, které mu ostatní závidí: kachnu (2CV) a bohyni (DS). První z nich okouzlovala svou praktičností snoubící se s jednoduchostí, ta druhá fascinuje dodnes všechny ostatní. Citroën DS zůstává nepřekonaný. Stal se synonymem luxusu, pokročilé techniky, houpavé jízdy na hydropneumatickém podvozku, Fantomase...

Citroën DS Inside

I 34 let poté, co opustila poslední bohyně (z francouzského "la déesse", stejně se čte dvoupísmenné označení modelu) výrobní linku, se k ní mnoho "citroënářů" modlí. Právě letos, v roce 90. výročí založení, odhalila francouzská automobilka novou firemní identitu, po pětadvaceti letech občerstvené logo, ale hlavně prozradila, že se bohyně dočká potomků.

Nové logo Citroën

Luxus pro masy

DS3, DS4 a DS5 - tak se budou jmenovat stylové citroëny budoucnosti. Mimochodem, zkratku DS vysvětlují u Citroënu jako Different Spirit (jiný duch). Nabídnou výrazný design, zdůrazňující především luxus a pokročilou techniku. "Ovšem za přijatelnou cenu," slibuje automobilka.

Citroën DS Inside

"Déesa" budou prodejci nabízet v nově navržených autosalonech jako novou stylovou řadu modelů od roku 2010. Tehdy se představí první malý model DS3. Ač by se z názvu dalo usuzovat na příbuznost s kulatým Citroënem C3, bude chystaný francouzský švihák také nástupcem ještě menší C2.

Automobilka prozatím ukázala koncept DS inside, který se ukáže na autosalonu v Ženevě. Nějak takhle by mělo malé "déeso" vypadat, ale prý máme trpělivě čekat na další zprávy.

Citroën DS Inside
Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.