Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Boj Angličanů proti Francouzům skončil vítězstvím Němců

  18:57aktualizováno  18:57
Jeden z nových Rolls-Royceů Phantom nyní míří až do Indie, kde byl Rolls-Royce kdysi kočárem mahárádžů, ale od nezávislosti až do letoška se tam neprodal ani kus.
Rolls-Royce 101EX

Rolls-Royce 101EX | foto: Rolls-Royce

A to byl první Rolls-Royce do Indie dovezen už v roce 1907, kdy automobilka poprvé postavila později legendární Silver Ghost a pár let po roce 1904, kdy se na automobilech objevilo tehdy červené logo RR vůbec poprvé.

Indický podnikatel Johan Púnaválá už jednoho phantoma má, a sice model z roku 1937. Tak mu za 920.000 dolarů, tedy 22 milionů korun, pořídil úplně nového "bratříčka".

Automobilka vyslala svého instruktora z Londýna do Bombaje, aby šest z Púnaválových řidičů naučil, jak se má nový Phantom ovládat.

Instruktor je samozřejmým doplňkem, stejně jako možnost vybrat si jakoukoli barvu, nechat si do kůže vyvést erb nebo monogram, či vybrat si audiovizuální systém. Kdykoli při objednání se může klient spojit přímo se členy designérského týmu.

Rolls-Royce se poté, co výrobu v Británii převzala automobilka BMW od konkurenčního VW, který v 90. letech sice koupil automobilku Rolls-Royce a Bentley v Crewe, ale nikoli už práva na značku a logo, odstartoval na zcela nové lince v Goodwoodu v roce 2003 na trh limuzínu phantom.

Zdálo by se, že Rolls i jeho partner Henry Royce by byli se svým odkazem spokojeni. Asi ano, až na jednu maličkost - smyslem jejich snažení bylo dokázat, že Britové staví auta lépe než ostatní.

Dnes však už nejen jejich, ale žádná z velkých britských automobilek není v britských rukou. Rolls a Royce chtěli odebrat žezlo Francouzům, ale jejich vlastní firma ho předala Němcům.

Před sto lety byl vyroben první rolls
...VELKÁ PŘÍLOHA


Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.