Škoda Octavia pro čínský trh | foto: Škoda auto

Boj automobilek o zákazníky v Číně bude obtížnější

  • 2
Prodej automobilů v Číně se bude i nadále zvyšovat. Boj o zákazníky však bude čím dál obtížnější, protože bude klesat počet kupců, kteří si budou pořizovat svůj první vůz.

Zhruba 80 procent nových automobilů je nyní v Číně prodáváno zákazníkům, kteří dosud žádný vůz nevlastnili. Automobilky se však budou muset brzy začít soustředit na to, aby přilákali staré zákazníky zpět do svých prodejen a vypěstovali u nich věrnost ke značce.

"Během tří let v Číně skončí období námluv a začne konkurence, kterou bude řídit síla spotřebitelů," řekl viceprezident čínské pobočky výzkumné společnosti J.D. Power Michael Dunne.

Čína patří mezi nejrychleji rostoucí trhy s automobily na světě. To přitahuje zahraniční automobilky, které v této zemi investují do výroby miliardy dolarů. Očekává se, že prodej nových osobních automobilů letos v Číně stoupne o 18 procent na 4,7 milionu vozů a v roce 2010 se vyšplhá na sedm milionů vozů, píše agentura Reuters.

Automobilky nyní budou bojovat o přízeň čínských spotřebitelů na pekingském autosalonu, který byl v sobotu otevřen pro novináře a od úterý bude přístupný i veřejnosti.

Škoda Auto v sobotu na autosalonu oficiálně představila model Octavia určený pro čínský trh. Na ploše 700 metrů čtverečních vystavuje i další modely ze svého výrobního programu, a to Škoda Roomster, Škoda Octavia RS, Škoda Octavia Scout a Škoda Superb L&K. Prezentuje i designovou studii Yetti a historický model Škoda Superb 3000.

Škoda Auto je součástí největší evropské automobilky Volkswagen. Ta v sobotu oznámila, že dosáhla plánovaného celoročního prodeje v Číně ve výši 600.000 vozů již minulý týden. Dodala, její čínský prodej by měl v celém roce stoupnout téměř o 30 procent. Největší světová automobilka General Motors letos hodlá zvýšit prodej v Číně až o 35 procent a největší japonská automobilka Toyota Motor dokonce o 64 procent.