náhledy
Jedním z exponátů, na který se na veletrhu CES v Las Vegas stály fronty, byl displej. Na první pohled vlastně nic moc, malý panel pro automobily neměl ani zářivé AMOLED barvy nebo zahnutou konstrukci. Jenže tento displej od Bosche umožňuje ovládání prvků auta jako tlačítky a to díky hmatové odezvě.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Displej odezvy dociluje pomocí speciální vrstvy, která vysílá ke konečkům prstů vibrace.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Rozdíl mezi jednotlivými tlačítky je opravdu cítit, navíc při ovládání pomáhá i fakt, že displej jako takový rozezná i sílu doteku a odezvou na ni dovede reagovat.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Cítit je například směr vroubkování, displej umí simulovat hladký povrch nebo hrubou úpravu. Pravda, rozdíly jsou docela jemné, ale v některých případech dostatečné – třeba směr vroubkování poznat určitě je.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Klasická tlačítka to nejsou a ovládání přes displej s hmatovou odezvou bude vyžadovat určitý zvyk a cvik, ale určitě je to lepší, než současná situace.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Displej umožňujě, aby si uživatel mohl odezvu displeje a sílu nutnou pro stisk tlačítek nastavit.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Bosch na výstavišti v Las Vegas prezentoval i další technické novinky, například koncept automobilu, ve kterém je celá palubní deska v podstatě jeden obří displej a ve kterém se vše ovládá dotykem a gesty.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Stačí třeba mávnout rukou směrem ke dveřím spolujezdce a ty se automaticky otevřou.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Podbarvením celého prostředí navíc auto dává najevo, v jakém režimu jízdy a používání se momentálně nachází.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Koncept Bosche to dává okolí i své posádce najevo právě barvami. Modrá na displeji i na světelných panelech, které pokrývají zadní část auta, značí, že vůz řídí řidič, zelená pak autonomní režim.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Koncept Bosch ukazuje nové možnosti ovládání i řešení pro autonomní mobilitu
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Bosch také ukázal řešení pro zabezpečení komunikace auta se svým okolím.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
To je určeno jak pro komunikaci vozu s takzvaným Internetem věcí, tak i pro servisní zásahy.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Řešení vyvíjí dceřinná společnost Escrypt a má zajistit, že na moderních automobilech si hackeři vylámou zuby.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz