Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bosch zahájil vyšetřování kvůli dieselgate VW. Nafťákům stále věří

aktualizováno 
Německý dodavatel a vývojář automobilových součástek Robert Bosch zahájil interní vyšetřování, jehož úkolem je zjistit, zda je některý z jeho zaměstnanců zapleten do skandálu kolem falšování testů emisí automobilkou Volkswagen.

Ilustrační foto | foto: ADAC

Společnost Bosch dodávala Volkswagenu součástky, s jejichž pomocí automobilka manipulovala s údaji o emisích naftových vozů. Bosch je proto stejně jako Volkswagen terčem vyšetřování úřadů v Německu i Spojených státech.

Šéf společnosti Bosch Volkmar Denner uvedl, že celkové dopady skandálu na světový automobilový průmysl ještě nelze odhadnout. Bosch ale podle něj zatím nepociťuje žádný útlum v aktivitách souvisejících s naftovými automobily. Denner již dříve zdůraznil, že jen s dieselovými motory splní automobiloví výrobci cíle na snižování hladiny emisí CO2. Evropský limit naplánovaný na rok 2021 je 95 g/km oxidu uhličitého. Šéf Bosche je zároveň přesvědčen, že technologie ještě umožní dále snižovat objem emisí oxidů dusíku.

„Naším cílem je udělat takové diesely, aby splňovaly aktuální standardy nejen v laboratoři, ale také na silnici,“ prohlásil Denner. Šéf Bosche souhlasí se zavedením realističtějších způsobů měření emisí v reálných provozních podmínkách v nezávislých zkušebnách.

Celkové tržby společnosti, která je největším dodavatelem automobilových součástek na světě, loni podle předběžných údajů stouply o deset procent na více než 70 miliard eur (1,9 bilionu Kč). Provozní zisk vzrostl o více než třetinu na pět miliard eur (135 miliard Kč).

V letošním roce Bosch očekává nárůst celosvětové produkce automobilů pouze o procento. „Jestli se k tomu přidá nejistota spotřebitelů ohledně naftových technologií, bude situace ještě obtížnější,“ uvedl Denner. „Musíme nyní učinit kroky, aby se to nestalo,“ dodal. Ve společnosti Bosch závisí na naftových technologiích zhruba 50 000 z celkových 375 000 pracovních míst.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září loňského roku obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české součásti Škoda Auto.

Autoři: ,


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.