Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brabus namontoval do mercedesu čtyři motory. Točivý moment je ohromující

aktualizováno 
Na první pohled je to "obyčejný" bílý mercedes třídy E. Ale pod karoserií je všechno jinak. Spalovací motor šel ven, místo něj dostalo každé kolo jeden motor elektrický. Ohromující točivý moment má hodnotu 3 200 Nm.

Konkrétněji už německý úpravce Brabus svůj nejnovější výtvor pojmenovat nemohl. Místo běžných jmen vyskládal do označení kompletní charakteristiku auta: High Performance 4WD Full Electric.

Čistě elektrický mercedes má hned čtyři motory, každý uložený do jednoho z kol. Motory mají výkon 80 kW, celkem tedy auto disponuje velmi slušným výkonem 320 kW. Výhodou je, že každý z motorů pracuje samostatně, takže jízdní vlastnosti jsou prý špičkové. Zcela plynulý zátah elektromotorů s točivým momentem 3 200 Nm dodává autu solidní dynamiku. Z nuly na stovku zrychlí pod sedm sekund. Důležitá je ale především dynamika ve vyšších rychlostech, kdy se elektromotory vyrovnají pětilitrovým benzinovým motorům Mercedesu. Z šedesátky na 120 kilometrů za hodinu zrychlí brabus za pět sekund.

Brabus High Performance 4WD Full Electric

Samotné motory jsou docela malé, mají průměr 42 centimetrů a tlusté jsou jen 11 centimetrů. Každý váží 31 kilogramů a pohodlně se vejdou do devatenáctipalcových kol. Samozřejmostí je rekuperace energie při brzdění, celý systém čtyř kol má pak generátorový výkon 240 kW. To samozřejmě pomáhá dojezdu auta, který je dostatečný i pro střední vzdálenosti.

Bez nabíječky se ale brabus neobejde. V případě třífázového napětí 380 V a externí nabíječky je auto na plnou kapacitu nabito za pouhou hodinu a půl. S vestavěnou nabíječkou to trvá o poznání déle, výrobce uvádí pětihodinový nabíjecí cyklus. Průměrná spotřeba elektřiny je 0,24 kWh na kilometr. Při plném výkonu dojede auto na jedno nabití li-ion akumulátorů s kapacitou 54 kWh až do vzdálenosti 240 kilometrů. K dispozici je ale i ekonomický režim, při kterém klesne trvalý výkon motorů na 200 kW. Pak brabus ujede až 350 kilometrů. A to už stačí i na dobře naplánované cesty do nejbližšího zahraničí.

Brabus High Performance 4WD Full Electric

Oproti sériovému mercedesu třídy E prošel elektro brabus podstatnými úpravami aerodynamiky. Upraveny jsou přední partie auta, podvozek je zakrytovaný a celé auto se víc přiblížilo vozovce. Akumulátory rozsadil výrobce po celém voze. Největší část jich trůní v prostoru pro motor, další jsou pod zadními sedadly a využito bylo i místo po kardanu, který je u tohoto auta zbytečný. Hmotnost ale díky akumulátorům vzrostla na 2,2 tuny. Standardní provedení Mercedesu E je podle motoru pak zhruba o 300 až 500 kilogramů lehčí.

Stylingem prošel i interiér auta, úpravce použil prémiové materiály včetně hliníkových doplňků a kvalitní kůže. Upravený je samozřejmě i přístrojový štít. Otáčkoměr zobrazuje i rekuperaci energie a na první pohled komplikovaný je i ukazatel stavu baterie. Oproti běžným autům je na štítu i teploměr baterií.

Brabus High Performance 4WD Full Electric

Výrobce srovnává výkon auta s nejvýkonnějšími modely s benzinovým motorem, přestože je maximální rychlost elektrického auta "jen" 220 kilometrů za hodinu. Provoz tradičních modelů ale bude o podstatný kus pohodlnější – když klesne ručička palivoměru, vždy se najde blízká čerpací stanice. V případě čistě elektrického auta to je mnohem problematičtější. Otázkou je i cena, kterou zatím Brabus neuvádí. Ostatně, High Performance 4WD Full Electric je zatím pouze konceptem. Ale s výrobou se prý počítá, pokud se najdou zákazníci...  

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.