Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brabus namontoval do mercedesu čtyři motory. Točivý moment je ohromující

aktualizováno 
Na první pohled je to "obyčejný" bílý mercedes třídy E. Ale pod karoserií je všechno jinak. Spalovací motor šel ven, místo něj dostalo každé kolo jeden motor elektrický. Ohromující točivý moment má hodnotu 3 200 Nm.

Konkrétněji už německý úpravce Brabus svůj nejnovější výtvor pojmenovat nemohl. Místo běžných jmen vyskládal do označení kompletní charakteristiku auta: High Performance 4WD Full Electric.

Čistě elektrický mercedes má hned čtyři motory, každý uložený do jednoho z kol. Motory mají výkon 80 kW, celkem tedy auto disponuje velmi slušným výkonem 320 kW. Výhodou je, že každý z motorů pracuje samostatně, takže jízdní vlastnosti jsou prý špičkové. Zcela plynulý zátah elektromotorů s točivým momentem 3 200 Nm dodává autu solidní dynamiku. Z nuly na stovku zrychlí pod sedm sekund. Důležitá je ale především dynamika ve vyšších rychlostech, kdy se elektromotory vyrovnají pětilitrovým benzinovým motorům Mercedesu. Z šedesátky na 120 kilometrů za hodinu zrychlí brabus za pět sekund.

Brabus High Performance 4WD Full Electric

Samotné motory jsou docela malé, mají průměr 42 centimetrů a tlusté jsou jen 11 centimetrů. Každý váží 31 kilogramů a pohodlně se vejdou do devatenáctipalcových kol. Samozřejmostí je rekuperace energie při brzdění, celý systém čtyř kol má pak generátorový výkon 240 kW. To samozřejmě pomáhá dojezdu auta, který je dostatečný i pro střední vzdálenosti.

Bez nabíječky se ale brabus neobejde. V případě třífázového napětí 380 V a externí nabíječky je auto na plnou kapacitu nabito za pouhou hodinu a půl. S vestavěnou nabíječkou to trvá o poznání déle, výrobce uvádí pětihodinový nabíjecí cyklus. Průměrná spotřeba elektřiny je 0,24 kWh na kilometr. Při plném výkonu dojede auto na jedno nabití li-ion akumulátorů s kapacitou 54 kWh až do vzdálenosti 240 kilometrů. K dispozici je ale i ekonomický režim, při kterém klesne trvalý výkon motorů na 200 kW. Pak brabus ujede až 350 kilometrů. A to už stačí i na dobře naplánované cesty do nejbližšího zahraničí.

Brabus High Performance 4WD Full Electric

Oproti sériovému mercedesu třídy E prošel elektro brabus podstatnými úpravami aerodynamiky. Upraveny jsou přední partie auta, podvozek je zakrytovaný a celé auto se víc přiblížilo vozovce. Akumulátory rozsadil výrobce po celém voze. Největší část jich trůní v prostoru pro motor, další jsou pod zadními sedadly a využito bylo i místo po kardanu, který je u tohoto auta zbytečný. Hmotnost ale díky akumulátorům vzrostla na 2,2 tuny. Standardní provedení Mercedesu E je podle motoru pak zhruba o 300 až 500 kilogramů lehčí.

Stylingem prošel i interiér auta, úpravce použil prémiové materiály včetně hliníkových doplňků a kvalitní kůže. Upravený je samozřejmě i přístrojový štít. Otáčkoměr zobrazuje i rekuperaci energie a na první pohled komplikovaný je i ukazatel stavu baterie. Oproti běžným autům je na štítu i teploměr baterií.

Brabus High Performance 4WD Full Electric

Výrobce srovnává výkon auta s nejvýkonnějšími modely s benzinovým motorem, přestože je maximální rychlost elektrického auta "jen" 220 kilometrů za hodinu. Provoz tradičních modelů ale bude o podstatný kus pohodlnější – když klesne ručička palivoměru, vždy se najde blízká čerpací stanice. V případě čistě elektrického auta to je mnohem problematičtější. Otázkou je i cena, kterou zatím Brabus neuvádí. Ostatně, High Performance 4WD Full Electric je zatím pouze konceptem. Ale s výrobou se prý počítá, pokud se najdou zákazníci...  

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.