Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brabus namontoval do mercedesu čtyři motory. Točivý moment je ohromující

aktualizováno 
Na první pohled je to "obyčejný" bílý mercedes třídy E. Ale pod karoserií je všechno jinak. Spalovací motor šel ven, místo něj dostalo každé kolo jeden motor elektrický. Ohromující točivý moment má hodnotu 3 200 Nm.

Konkrétněji už německý úpravce Brabus svůj nejnovější výtvor pojmenovat nemohl. Místo běžných jmen vyskládal do označení kompletní charakteristiku auta: High Performance 4WD Full Electric.

Čistě elektrický mercedes má hned čtyři motory, každý uložený do jednoho z kol. Motory mají výkon 80 kW, celkem tedy auto disponuje velmi slušným výkonem 320 kW. Výhodou je, že každý z motorů pracuje samostatně, takže jízdní vlastnosti jsou prý špičkové. Zcela plynulý zátah elektromotorů s točivým momentem 3 200 Nm dodává autu solidní dynamiku. Z nuly na stovku zrychlí pod sedm sekund. Důležitá je ale především dynamika ve vyšších rychlostech, kdy se elektromotory vyrovnají pětilitrovým benzinovým motorům Mercedesu. Z šedesátky na 120 kilometrů za hodinu zrychlí brabus za pět sekund.

Brabus High Performance 4WD Full Electric

Samotné motory jsou docela malé, mají průměr 42 centimetrů a tlusté jsou jen 11 centimetrů. Každý váží 31 kilogramů a pohodlně se vejdou do devatenáctipalcových kol. Samozřejmostí je rekuperace energie při brzdění, celý systém čtyř kol má pak generátorový výkon 240 kW. To samozřejmě pomáhá dojezdu auta, který je dostatečný i pro střední vzdálenosti.

Bez nabíječky se ale brabus neobejde. V případě třífázového napětí 380 V a externí nabíječky je auto na plnou kapacitu nabito za pouhou hodinu a půl. S vestavěnou nabíječkou to trvá o poznání déle, výrobce uvádí pětihodinový nabíjecí cyklus. Průměrná spotřeba elektřiny je 0,24 kWh na kilometr. Při plném výkonu dojede auto na jedno nabití li-ion akumulátorů s kapacitou 54 kWh až do vzdálenosti 240 kilometrů. K dispozici je ale i ekonomický režim, při kterém klesne trvalý výkon motorů na 200 kW. Pak brabus ujede až 350 kilometrů. A to už stačí i na dobře naplánované cesty do nejbližšího zahraničí.

Brabus High Performance 4WD Full Electric

Oproti sériovému mercedesu třídy E prošel elektro brabus podstatnými úpravami aerodynamiky. Upraveny jsou přední partie auta, podvozek je zakrytovaný a celé auto se víc přiblížilo vozovce. Akumulátory rozsadil výrobce po celém voze. Největší část jich trůní v prostoru pro motor, další jsou pod zadními sedadly a využito bylo i místo po kardanu, který je u tohoto auta zbytečný. Hmotnost ale díky akumulátorům vzrostla na 2,2 tuny. Standardní provedení Mercedesu E je podle motoru pak zhruba o 300 až 500 kilogramů lehčí.

Stylingem prošel i interiér auta, úpravce použil prémiové materiály včetně hliníkových doplňků a kvalitní kůže. Upravený je samozřejmě i přístrojový štít. Otáčkoměr zobrazuje i rekuperaci energie a na první pohled komplikovaný je i ukazatel stavu baterie. Oproti běžným autům je na štítu i teploměr baterií.

Brabus High Performance 4WD Full Electric

Výrobce srovnává výkon auta s nejvýkonnějšími modely s benzinovým motorem, přestože je maximální rychlost elektrického auta "jen" 220 kilometrů za hodinu. Provoz tradičních modelů ale bude o podstatný kus pohodlnější – když klesne ručička palivoměru, vždy se najde blízká čerpací stanice. V případě čistě elektrického auta to je mnohem problematičtější. Otázkou je i cena, kterou zatím Brabus neuvádí. Ostatně, High Performance 4WD Full Electric je zatím pouze konceptem. Ale s výrobou se prý počítá, pokud se najdou zákazníci...  

Autoři:




Nejčtenější

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.