Konkrétněji už německý úpravce Brabus svůj nejnovější výtvor pojmenovat nemohl. Místo běžných jmen vyskládal do označení kompletní charakteristiku auta: High Performance 4WD Full Electric.
Čistě elektrický mercedes má hned čtyři motory, každý uložený do jednoho z kol. Motory mají výkon 80 kW, celkem tedy auto disponuje velmi slušným výkonem 320 kW. Výhodou je, že každý z motorů pracuje samostatně, takže jízdní vlastnosti jsou prý špičkové. Zcela plynulý zátah elektromotorů s točivým momentem 3 200 Nm dodává autu solidní dynamiku. Z nuly na stovku zrychlí pod sedm sekund. Důležitá je ale především dynamika ve vyšších rychlostech, kdy se elektromotory vyrovnají pětilitrovým benzinovým motorům Mercedesu. Z šedesátky na 120 kilometrů za hodinu zrychlí brabus za pět sekund.
Samotné motory jsou docela malé, mají průměr 42 centimetrů a tlusté jsou jen 11 centimetrů. Každý váží 31 kilogramů a pohodlně se vejdou do devatenáctipalcových kol. Samozřejmostí je rekuperace energie při brzdění, celý systém čtyř kol má pak generátorový výkon 240 kW. To samozřejmě pomáhá dojezdu auta, který je dostatečný i pro střední vzdálenosti.
Bez nabíječky se ale brabus neobejde. V případě třífázového napětí 380 V a externí nabíječky je auto na plnou kapacitu nabito za pouhou hodinu a půl. S vestavěnou nabíječkou to trvá o poznání déle, výrobce uvádí pětihodinový nabíjecí cyklus. Průměrná spotřeba elektřiny je 0,24 kWh na kilometr. Při plném výkonu dojede auto na jedno nabití li-ion akumulátorů s kapacitou 54 kWh až do vzdálenosti 240 kilometrů. K dispozici je ale i ekonomický režim, při kterém klesne trvalý výkon motorů na 200 kW. Pak brabus ujede až 350 kilometrů. A to už stačí i na dobře naplánované cesty do nejbližšího zahraničí.
Oproti sériovému mercedesu třídy E prošel elektro brabus podstatnými úpravami aerodynamiky. Upraveny jsou přední partie auta, podvozek je zakrytovaný a celé auto se víc přiblížilo vozovce. Akumulátory rozsadil výrobce po celém voze. Největší část jich trůní v prostoru pro motor, další jsou pod zadními sedadly a využito bylo i místo po kardanu, který je u tohoto auta zbytečný. Hmotnost ale díky akumulátorům vzrostla na 2,2 tuny. Standardní provedení Mercedesu E je podle motoru pak zhruba o 300 až 500 kilogramů lehčí.
Stylingem prošel i interiér auta, úpravce použil prémiové materiály včetně hliníkových doplňků a kvalitní kůže. Upravený je samozřejmě i přístrojový štít. Otáčkoměr zobrazuje i rekuperaci energie a na první pohled komplikovaný je i ukazatel stavu baterie. Oproti běžným autům je na štítu i teploměr baterií.
Výrobce srovnává výkon auta s nejvýkonnějšími modely s benzinovým motorem, přestože je maximální rychlost elektrického auta "jen" 220 kilometrů za hodinu. Provoz tradičních modelů ale bude o podstatný kus pohodlnější – když klesne ručička palivoměru, vždy se najde blízká čerpací stanice. V případě čistě elektrického auta to je mnohem problematičtější. Otázkou je i cena, kterou zatím Brabus neuvádí. Ostatně, High Performance 4WD Full Electric je zatím pouze konceptem. Ale s výrobou se prý počítá, pokud se najdou zákazníci...