Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Designér vysvětluje, jak se sochá ferrari

  12:00aktualizováno  12:00
Branislav Maukš je utajená hvězda ze slovutné karosárny Pininfarina. Slovenského designéra neznají ani sami Slováci. Přitom jeho tužka pracovala na všech ferrari představených za posledních osm let. Braňo loni opustil práci snů a dnes vede české designstudio firmy Aufeer Design.

Braňo chce mít z Aufeeru českého Pininfarinu. České studio usazené v Mladé Boleslavi pracuje pro významné světové automobilky.

„Pininfarina je pro mě kapitola, která byla úspěšná, zajímavá, ale já se dívám dopředu. Můj úkol je teď tady a to je jediné, co mě zajímá,“ říká v rozhovoru pro magazín City Life.

„Nebylo to tak, že jsem přišel a hned jsem začal kreslit červená auta,“ popisuje svou kariéru ve slavném studiu Pininfarina. „Dali mi šanci, vyzkoušeli si mě, ale bylo to na mě. Musíte si vybudovat respekt. Potkal jsem tam skvělé lidi. Vzájemně jsme se respektovali. Měl jsem tam složitější pozici proto, že jsem byl cizinec. Ale na druhou stranu jsem si o to víc cenil, když mě vzali mezi sebe. Brali mě jako sobě rovného a respektovali mě,“ popisuje designér, který pracoval na většině ferrari za posledních osm let. Podepsal se mimo jiné pod dva unikáty, které navrhoval na míru privátním klientům. Jedno z nich je slavné zlaté Ferrari P540 Superfast. 

Rozhovor s designérem čtěte v magazínu City Life, který vychází v pátek 27. 3. jako příloha MF DNES v Praze. Nové číslo potěší mimo jiné milovníky aut.

Branislav Maukš

Narodil se na Slovensku v roce 1978. Vystudoval univerzitu se zaměřením na design v Bratislavě a následně v německém Pforzheimu. Kariéru odstartoval u Fordu v roce 2004, je autorem interiéru modelů Focus nebo B-max. Od roku 2007 působil v italském studiu Pininfarina a koncem loňského roku přesídlil do Mladé Boleslavi.

Když pracoval u Pininfariny na návrzích pro Ferrari, měl prý nárok na desetiprocentní slevu u slavné značky, ale zůstal raději u svého oblíbeného BMW. Velké silné kupé musel vyměnit za něco praktičtějšího, dnes tak řídí netradiční čtyřdveřové BMW 6 Gran Coupé.

Branislav Maukš, designér studia Pininfarina






Nejčtenější

Alfa Romeo Giulia Veloce
Chlapská záležitost: Alfa Giulia Veloce se za diesel vůbec nemusí stydět

Jsou auta, jejichž osud dokáže předznamenat samotné jméno. Chlap řídící zjevení jménem Opel Karl musí být buď flegmatik, nebo ho dostal se slevou. Ženská z...  celý článek

Výrobní linka automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu.
Korejci dál dusí VW za dieselgate. Rekordně pokutovali klamavou reklamu

Jihokorejský regulační úřad FTC se rozhodl vyměřit německé automobilce Volkswagen rekordní pokutu 37,3 miliardy wonů, v přepočtu zhruba 800 milionů korun, za...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Volkswagen Touran 1,4 TSI
Volkswagen Touran 1,4 TSI

r.v. 2013, naj. 195 343 km, CNG + benzín
289 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.