Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brankář Petr Čech: S jízdou vlevo nemám potíže

  1:14aktualizováno  1:14
„V Anglii jsou radary všude. To vás donutí sundat nohu z plynu,“ říká fotbalový brankář Petr Čech. Opora v brance české fotbalové reprezentace momentálně chytá v londýnském FC Chelsea, s nímž se stal mistrem Anglie a probojoval se do semifinále Ligy mistrů, předtím působil ve Stade Rennes. Poznal tedy české, francouzské i anglické řidiče.

Pokud budete mít štěstí a Petra Čecha potkáte za volantem v České republice, s největší pravděpodobností bude řídit zapůjčený automobil značky BMW.

Pakliže vyrazíte do Londýna, pozorně sledujte černé vozy Lexus RX 300. V jednom z nich se totiž vozí Petr Čech za průlivem La Manche. 

Jezdíte ve velkém lexusu a v malém BMW. Proč právě tyto vozy?
Lexus je praktické auto, které se mi líbí vzhledově, má velmi dobré vybavení, je pohodlné a v neposlední řadě také bezpečné.

Až na tu velikost to samé mohu říct i o BMW, s nímž jezdí hlavně manželka. Ale občas jí ho ukradnu (smích), protože tohle je naprosto ideální autíčko do londýnských ulic, kde je radost ho řídit.

Jeho hlavní výhoda spočívá v tom, že se s ním dá zaparkovat téměř všude. I když se to možná nezdá, bez problémů se do něj vejdu i já se svými skoro dvěma metry. V Česku pak díky reklamní spolupráci jezdím prakticky jen v BMW, což je vynikající možnost vyzkoušet si všechny nabízené modely od nejmenší řady jedna až po luxusní BMW 7. Právě dobrá zkušenost s nejmenší „jedničkou“ rozhodla o tom, že jsme si ji nakonec koupili.

Jaká auta jste vystřídal?
První byl tmavě modrý Opel Vectra, který jsem si pořídil na začátku angažmá ve Spartě. Martina s ním ještě nedávno jezdila. Ve Francii jsme si koupili stříbrný Mercedes C320, čímž jsem si splnil jeden ze svých klukovských snů. Toho jsme ale museli prodat, protože se ho kvůli clu nevyplatilo brát s sebou. No a teď doma máme lexus a BMW.

Kdy jste vůbec začal řídit?
Poprvé jsem řídil, když mi bylo osmnáct. Moc času kvůli fotbalu nebylo, takže jsem absolvoval zkrácený kurz v Plzni. Nikdy předtím jsem za volantem neseděl, ale teoreticky jsem věděl, co mám dělat. Proto žádné velké problémy nenastaly. Praktická část byla v pohodě, ale test jsem udělal až napodruhé.

Dneska už mi to přijde úsměvné. Dva body jsem ztratil za nějaké technické věci a tři body za křižovatku. Tu jsem sice věděl, ale vedle mě seděl člověk, který chtěl poradit s odpovědí. Já to udělal, ale jak jsem myslel na tu jeho odpověď, označil jsem ji i u sebe. Jenže testy jsme měli jiné. (smích) 

Jaký je váš vztah k automobilům? Je to dopravní prostředek, nebo je to i součást image, která si zaslouží větší pozornost?
Jsem spíš pragmatik. Auto je pro mě dopravní prostředek, který mi dává komfort a poskytuje bezpečnost. Autu péči sice věnuji, ale jen tu základní - umýt a podle potřeby do servisu. Jinak se v autě nehrabu. Mohlo by to udělat větší škodu než užitek. I když jednou jsem byl v situaci, kdy bych to potřeboval.

Do kufru mi z kapsy vypadly klíčky, já si toho nevšiml a kufr jsem zavřel. Bylo jedenáct večer a za dva dny jsem se měl vracet do Rennes. Navíc se mi to stalo u mercedesu, do něhož se jen tak nedostanete. Jediné štěstí bylo, že jsem si v autě nenechal příruční tašku s papíry od vozidla. Podle výrobního čísla auta mi v Mercedesu udělali do druhého dne klíče náhradní a já stihl být ve Francii včas. 

Na co při výběru vozu kladete důraz?
Především musí být bezpečný. Proto požaduji dobrý výhled, ABS a pokud možno co nejvíce airbagů. Pak by neměla chybět klimatizace a dobré rádio, protože v autě rád poslouchám hudbu. Fajn jsou parkovací senzory a navigační systém. Pro jízdu hlavně ve městě je dobrá i automatická převodovka.

Jako řidič jste začínal v Česku, pak jste žil ve Francii a nyní žijete v Anglii. Můžete tyto země porovnat z pohledu motoristy?
Myslím, že jak ve Francii, tak v Anglii jsou řidiči ohleduplnější a méně nervózní než u nás. Když chce někdo například odbočit do vedlejšího pruhu a je za ním kolona aut, tak ho ti za ním v klidu pustí před sebe. Je to určitě hodně dáno tím, že tam jsou řidiči na dopravní zácpy zvyklí.

V Česku se vám moc často nestane, aby vás někdo pustil bez dodatečného komentáře nebo gestikulace. V Anglii jsou také typickým jevem radary, které hrozí snad na každém rohu a člověka opravdu donutí, aby jel přiměřeně rychle. Alespoň takové jsou moje zkušenosti.

Jak jste si zvykal na jízdu vlevo?
Rychle, byla to nutnost. Musím říci, že problém jsem neměl. Po několika dnech a pravidelných cestách na trénink a stadion přišla i jistota. Když teď přijedu domů, chvíli si musím zvykat na pravou stranu.

Máte nějaké vysněné auto?
Asi vás zklamu. Vysněné auto nemám. Neláká mě ani jízda ve formuli 1 nebo závod v rallye, dokonce i motorky jdou mimo mě. Nejspíše bych bral svézt se upraveným cestovním vozem na některém ze závodních okruhů.

Zatímco Petr Čech jezdí hlavně ve velkém Lexusu RX 300, jeho žena Martina řídí malé BMW 1

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.