Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BRDM-2: Luxusní bojový speciál pro horních deset tisíc Rusů

  12:49aktualizováno  12:49
Občas velmi zvláštní svět tuningu má svého nekorunovaného krále. Vylepšovači obyčejných aut se musí sklonit před ruským nadšencem, který vnutil tuningové úpravy vojenskému obrněnci.

Tuning obrněného transportéru | foto: ZR.ru

Máte pocit, že už jste viděli ve světě automobilů úplně všechno? Oranžovo-modrého hummera na 30ti palcových kolech, barokní supersport Russo-Balt či luxusní dvanáctiválcové kupé, postavené ze staré Volhy "carevny"? A co takhle tuning obrněného transportéru?

DALŠÍ FOTKY ZDE...

Zatímco mnozí úpravci a upravovatelé se snaží svůj druhdy civilní a často luxusní automobil nánosy khaki barvy, ochranných rámů, mříží, navijáků a polních lopatek změnit v malý tank, jistý ruský podnikatel na to šel jednoduše z druhé strany.

Koupil vyřazený ruský obrněný obojživelný průzkumný transportér BRDM-2, který důvěrně znají záložáci nejen z bývalého Československa, vážící pouhých sedm tun  - na poměry vojenské obrněné techniky i ruské velkorysosti de facto minivůz. Ovšem to byl teprve začátek - na důkaz, že v Rusku zítra již znamená včera, ukázal všem ladičům světa, jak se dělá opravdový tuning.

Ač proti skutečnému pásovému tanku je BRDM-2 pouhý potěr na kolech, i tak disponuje solidním pancéřováním a dvojicí kulometů ráže 14,5 mm a 7,62 mm.

Ty sice po tuningu zmizely, zato ale zůstala řada originálních celků pro těžký terén. Obě tuhé nápravy mají samosvorné diferenciály, čtyřstupňová převodovka se zpětným chodem disponuje redukcí a největší překvapení se skrývá pod vozem - čtveřice hydraulicky výsuvných pomocných kol, poháněných řetězem, díky kterým se pancéřák dostane i přes opravdu široký příkop. Tzv. překročivost činí 1,7 m; tohle neumí ani Hummer.

To samo by mnoha zeleným mozkům stačilo ke štěstí, ovšem úpravce šel dál - ve jménu totální extravagance změnil interiér s pomocí mnoha metrů šedé kůže, dřevěných doplňků, chromovaných madel a kvalitního koberce v luxusní prostor, který svými rozměry i dispozicemi připomíná spíš jachtu.

Každá páka dostala kvalitní pochromování, řidič nyní sedí v anatomické sedačce za sportovním tříramenným volantem a zcela novou palubní deskou, na níž se skví původní ruské budíky s popiskami v azbuce a s podsvětlením.

Nechybí nejmodernější palubní elektronika - výkonné Hi-Fi, televize s DVD a GPS navigace. Protože se jedná o obojživelný vůz, nechybí sonar a také původní periskop, ovšemže náležitě zkrášlený. Každé okno je možné - stejně jako u originálu - neprodyšně zakrýt pancéřovou okenicí.

popisek SUPERSPORTY
pro zelené mozky 

Vnější vzhled už je od přírody extravagantní dost, proto na něm nebylo nutné příliš měnit. Zatímco masivní ochranný rám z terénního lexusu na sedmitunovém obrněném voze zřejmě plní roli měkké deformační zóny, přídavné světlomety a další doplňky jsou nejen funkčním, ale i nezbytným doplňkem.

Vůz je totiž v Rusku schválený k běžnému silničnímu provozu a je více než pravděpodobné, že jeho autor se chystá jej komerčně využít.

Technika se víceméně nezměnila, zůstalo tedy relativně obratné vozidlo, schopné pohybu po silnici, středně těžkém terénu i vodě. Náhrady se dočkal pouze krajně nehospodárný původní benzínový osmiválec GAZ o výkonu 140 koní, s nímž sice BRDM-2 uháněl až 95kilometrovou rychlostí, ovšem s průměrnou spotřebou 40 - 60 litrů benzínu. Novým zdrojem síly je vznětový osmiválec 5,5 litru, odvádějící lepší výkony s třetinovou spotřebou.

***

Do ulic ruských měst se možná zanedlouho vrátí tanky - byť uvnitř nebudou sedět vojáci, ale Noví Rusové, kterým jistě vnější pancéřování občas přijde vhod. Navrch ocelové pláty, uvnitř vybraný luxus - to by mohla být nová móda. A proč by nemohl být příštím tuningem rovnou tank T-96 či třeba bitevní loď? Vždyť v Rusku je možné všechno...

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.