Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bristol: 360 km/h na čaj o páté

aktualizováno 
Už nikdy vám nevychladne čaj o páté v oblíbeném pánském klubu a nikdo už vám nezasedne oblíbenou klubovku pro čtení Timesů. Budete tam totiž dřív než kdokoliv jiný. Fighter T, který vozí na čele jméno klasické britské automobilky Bristol, totiž pohání 1012 plnokrevníků a na stovce je za 3,5 sekundy. Jen západní věž rodinného sídla bude muset na novou fasádu ještě rok počkat, bojovný bristol totiž vyjde skoro na 15 milionů.

Bristol Fighter T | foto: Bristol

V roce 1980 vyrobil Bristol první britské přeplňované auto, Bristol Beaufighter. O šestadvacet let později si výrobce klasických vozů "Made in England" dal k šedesátinám dárek. Na dortu trúní 1012 svíček, jedna za každého koně, který pohání Fighter T.

Automobilka, tedy spíše manufaktura s šedesátiletou tradicí, nemá žádné dealery, zatoužíte-li po bristolu, musíte se na Kensignton High Street do Londýna vydat osobně.

V nabídce figuruje kromě klasických modelů pojmenovaných Blenheim také modernější a o poznání sportovněji zaměřený fighter, neboli bojovník.

Osmilitrový desetiválec Dodge, který pohání "obyčejné" Fightery a Fightery S, je u nového modelu dopován dvěma turbodmychydly a právě proto dostal "Tčko" do názvu. Výkon motoru se tak téměř zdvojnásobil. Z původních 520 je nově 1012 koní (744 kW).

Devatenáctipalcová kola (vpředu široká 275 a vzadu 335 milimetrů), musí přenášet 1 400 newtonmetrů kroutícího momentu na zadní nápravu. O tom, co se v těch chvílích odehrává v útrobách manuální šestistupňové převodovky se lze jen dohadovat. 52% z 1959 kilogramů hmotnosti 442 centimetrů dlouhého auta spočívá na zadní nápravě. Další parametry jsou: 1795 mm šířky, 1345 mm výšky a 2750 milimetrů rozvoru.

Britský bojovník (anglicky "fighter") se prý umí podle propočtů rozjet na 270 mil v hodině (430 km/h), maximální rychlost byla však elektronicky omezena na třistašedesátku. Na stovku vyrazí gentleman do klubu za 3,5 sekundy.

Kromě motoru se patřičných úprav dočkal také podvozek a brzdy. Fighter sedí o něco níže než sériová verze a uvnitř se upravovalo ve sportovním duchu. Karoserie je o třetinu tužší, stejně tak podvozek. Že mu je radno uhnout z cesty naznačuje také pár úprav exteriéru. Fighter T mimo jiné dostal dozadu nový difuzor zlepšující aerodynamiku a výfuky ústící před zadní kola.

Podle zástupců Bristolu však fighter stále zůstává superautem vhodným i ke každodenním jízdám do kanceláří v londýnské City, stejně jako pro romantický víkendový výlet ve dvou. Stačí jen mít na účtu 351 931 liber (14,6 milionu korun), k převzetí bude připravený v září 2007.

Autoři: ,


Témata: Bristol, Čaj, Dodge, Londýn


Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.