Bristol Fighter T

Bristol Fighter T | foto: Bristol

Bristol: 360 km/h na čaj o páté

  • 12
Už nikdy vám nevychladne čaj o páté v oblíbeném pánském klubu a nikdo už vám nezasedne oblíbenou klubovku pro čtení Timesů. Budete tam totiž dřív než kdokoliv jiný. Fighter T, který vozí na čele jméno klasické britské automobilky Bristol, totiž pohání 1012 plnokrevníků a na stovce je za 3,5 sekundy. Jen západní věž rodinného sídla bude muset na novou fasádu ještě rok počkat, bojovný bristol totiž vyjde skoro na 15 milionů.

V roce 1980 vyrobil Bristol první britské přeplňované auto, Bristol Beaufighter. O šestadvacet let později si výrobce klasických vozů "Made in England" dal k šedesátinám dárek. Na dortu trúní 1012 svíček, jedna za každého koně, který pohání Fighter T.

Automobilka, tedy spíše manufaktura s šedesátiletou tradicí, nemá žádné dealery, zatoužíte-li po bristolu, musíte se na Kensignton High Street do Londýna vydat osobně.

V nabídce figuruje kromě klasických modelů pojmenovaných Blenheim také modernější a o poznání sportovněji zaměřený fighter, neboli bojovník.

Osmilitrový desetiválec Dodge, který pohání "obyčejné" Fightery a Fightery S, je u nového modelu dopován dvěma turbodmychydly a právě proto dostal "Tčko" do názvu. Výkon motoru se tak téměř zdvojnásobil. Z původních 520 je nově 1012 koní (744 kW).

Devatenáctipalcová kola (vpředu široká 275 a vzadu 335 milimetrů), musí přenášet 1 400 newtonmetrů kroutícího momentu na zadní nápravu. O tom, co se v těch chvílích odehrává v útrobách manuální šestistupňové převodovky se lze jen dohadovat. 52% z 1959 kilogramů hmotnosti 442 centimetrů dlouhého auta spočívá na zadní nápravě. Další parametry jsou: 1795 mm šířky, 1345 mm výšky a 2750 milimetrů rozvoru.

Britský bojovník (anglicky "fighter") se prý umí podle propočtů rozjet na 270 mil v hodině (430 km/h), maximální rychlost byla však elektronicky omezena na třistašedesátku. Na stovku vyrazí gentleman do klubu za 3,5 sekundy.

Kromě motoru se patřičných úprav dočkal také podvozek a brzdy. Fighter sedí o něco níže než sériová verze a uvnitř se upravovalo ve sportovním duchu. Karoserie je o třetinu tužší, stejně tak podvozek. Že mu je radno uhnout z cesty naznačuje také pár úprav exteriéru. Fighter T mimo jiné dostal dozadu nový difuzor zlepšující aerodynamiku a výfuky ústící před zadní kola.

Podle zástupců Bristolu však fighter stále zůstává superautem vhodným i ke každodenním jízdám do kanceláří v londýnské City, stejně jako pro romantický víkendový výlet ve dvou. Stačí jen mít na účtu 351 931 liber (14,6 milionu korun), k převzetí bude připravený v září 2007.

,
Témata: Bristol, Čaj, Dodge, Londýn