Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bristol se vrací. Parádní klasický roadster Bullet stojí 8 milionů

  13:45aktualizováno  13:45
Bristol, malovýrobce stavějící ručně sporťáky podle pravidel klasické britské školy, se vrací na scénu. Po vynuceném konci v roce 2011 začíná novou éru s modelem Bullet.

Bullet znamená anglicky střela a někdo v jeho ladných tvarech možná inspiraci projektilem najde. Má spojovat klasickou britskou školu s moderním pojetím. Znalci ve tvarech přídě odhalí inspiraci Bristolem 405 Drophead z poloviny padesátých let. Design prý pochází od nejmenované italské karosárny.

Příjezd klasického roadsteru oznámili už před rokem, Bristol o něm mluvil jako o projektu „Pinnacle“.

Bristol vyráběl do konce padesátých let auta s motory okopírovanými z předválečných BMW, od roku 1961 montoval pod kapoty svých vozů osmiválce od Chrysleru. Obrozená značka se dnes vrací k osmiválci od BMW. Bullet dostane atmosferický 4,8litr s výkonem 370 koní, spojený s manuálem či příplatkovým automatem.

Fotogalerie

Dvoumístný roadster má délku 4,2 metru, široký je 1,86 m a vysoký 1,2. Má muší váhu, na 1 100 kilogramů hmotnosti se konstruktéři dostali i díky využití karbonu na stavbu karoserie a hliníku na podvozku.

Na stovku tak kulka vystřelí za 3,8 sekundy a uhánět umí až dvěstěpadesátkou (elektronicky omezenou).

Výroba má začít příští rok, kdy bude Bristol slavit sedmdesát let od výroby prvního vozu. Vzniknout má také právě jen 70 exemplářů. Cena startuje na přibližně osmi milionech korun. Výroba bude ruční, jak velí tradice Bristolu, postavit jedno auto prý trvá dva týdny.



Témata: design, BMW, Bristol, Chrysler


Nejčtenější

Neil Eamonn Smith na elektrickém skútru vycházejícím z legendárního stroje ČZ...
Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. ...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Jak na rallye připravit Škodu Fabia R5
VIDEO: Jak se chystá rallyový speciál. Vše rozhodne šotolina

O nadcházejícím víkendu vystartují rallyové speciály na trať slavné „Bohemky“. První etapa pátého podniku Mistrovství ČR začíná v sobotu 1. července ve 14...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.