Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bristol se vrací. Parádní klasický roadster Bullet stojí 8 milionů

  13:45aktualizováno  13:45
Bristol, malovýrobce stavějící ručně sporťáky podle pravidel klasické britské školy, se vrací na scénu. Po vynuceném konci v roce 2011 začíná novou éru s modelem Bullet.

Bullet znamená anglicky střela a někdo v jeho ladných tvarech možná inspiraci projektilem najde. Má spojovat klasickou britskou školu s moderním pojetím. Znalci ve tvarech přídě odhalí inspiraci Bristolem 405 Drophead z poloviny padesátých let. Design prý pochází od nejmenované italské karosárny.

Příjezd klasického roadsteru oznámili už před rokem, Bristol o něm mluvil jako o projektu „Pinnacle“.

Bristol vyráběl do konce padesátých let auta s motory okopírovanými z předválečných BMW, od roku 1961 montoval pod kapoty svých vozů osmiválce od Chrysleru. Obrozená značka se dnes vrací k osmiválci od BMW. Bullet dostane atmosferický 4,8litr s výkonem 370 koní, spojený s manuálem či příplatkovým automatem.

Fotogalerie

Dvoumístný roadster má délku 4,2 metru, široký je 1,86 m a vysoký 1,2. Má muší váhu, na 1 100 kilogramů hmotnosti se konstruktéři dostali i díky využití karbonu na stavbu karoserie a hliníku na podvozku.

Na stovku tak kulka vystřelí za 3,8 sekundy a uhánět umí až dvěstěpadesátkou (elektronicky omezenou).

Výroba má začít příští rok, kdy bude Bristol slavit sedmdesát let od výroby prvního vozu. Vzniknout má také právě jen 70 exemplářů. Cena startuje na přibližně osmi milionech korun. Výroba bude ruční, jak velí tradice Bristolu, postavit jedno auto prý trvá dva týdny.



Témata: BMW


Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.