Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bristol se vrací. Parádní klasický roadster Bullet stojí 8 milionů

  13:45aktualizováno  13:45
Bristol, malovýrobce stavějící ručně sporťáky podle pravidel klasické britské školy, se vrací na scénu. Po vynuceném konci v roce 2011 začíná novou éru s modelem Bullet.

Bullet znamená anglicky střela a někdo v jeho ladných tvarech možná inspiraci projektilem najde. Má spojovat klasickou britskou školu s moderním pojetím. Znalci ve tvarech přídě odhalí inspiraci Bristolem 405 Drophead z poloviny padesátých let. Design prý pochází od nejmenované italské karosárny.

Příjezd klasického roadsteru oznámili už před rokem, Bristol o něm mluvil jako o projektu „Pinnacle“.

Bristol vyráběl do konce padesátých let auta s motory okopírovanými z předválečných BMW, od roku 1961 montoval pod kapoty svých vozů osmiválce od Chrysleru. Obrozená značka se dnes vrací k osmiválci od BMW. Bullet dostane atmosferický 4,8litr s výkonem 370 koní, spojený s manuálem či příplatkovým automatem.

Fotogalerie

Dvoumístný roadster má délku 4,2 metru, široký je 1,86 m a vysoký 1,2. Má muší váhu, na 1 100 kilogramů hmotnosti se konstruktéři dostali i díky využití karbonu na stavbu karoserie a hliníku na podvozku.

Na stovku tak kulka vystřelí za 3,8 sekundy a uhánět umí až dvěstěpadesátkou (elektronicky omezenou).

Výroba má začít příští rok, kdy bude Bristol slavit sedmdesát let od výroby prvního vozu. Vzniknout má také právě jen 70 exemplářů. Cena startuje na přibližně osmi milionech korun. Výroba bude ruční, jak velí tradice Bristolu, postavit jedno auto prý trvá dva týdny.



Témata: design, BMW, Bristol, Chrysler


Nejčtenější

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.