Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bristol se vrací. Parádní klasický roadster Bullet stojí 8 milionů

  13:45aktualizováno  13:45
Bristol, malovýrobce stavějící ručně sporťáky podle pravidel klasické britské školy, se vrací na scénu. Po vynuceném konci v roce 2011 začíná novou éru s modelem Bullet.

Bullet znamená anglicky střela a někdo v jeho ladných tvarech možná inspiraci projektilem najde. Má spojovat klasickou britskou školu s moderním pojetím. Znalci ve tvarech přídě odhalí inspiraci Bristolem 405 Drophead z poloviny padesátých let. Design prý pochází od nejmenované italské karosárny.

Příjezd klasického roadsteru oznámili už před rokem, Bristol o něm mluvil jako o projektu „Pinnacle“.

Bristol vyráběl do konce padesátých let auta s motory okopírovanými z předválečných BMW, od roku 1961 montoval pod kapoty svých vozů osmiválce od Chrysleru. Obrozená značka se dnes vrací k osmiválci od BMW. Bullet dostane atmosferický 4,8litr s výkonem 370 koní, spojený s manuálem či příplatkovým automatem.

Fotogalerie

Dvoumístný roadster má délku 4,2 metru, široký je 1,86 m a vysoký 1,2. Má muší váhu, na 1 100 kilogramů hmotnosti se konstruktéři dostali i díky využití karbonu na stavbu karoserie a hliníku na podvozku.

Na stovku tak kulka vystřelí za 3,8 sekundy a uhánět umí až dvěstěpadesátkou (elektronicky omezenou).

Výroba má začít příští rok, kdy bude Bristol slavit sedmdesát let od výroby prvního vozu. Vzniknout má také právě jen 70 exemplářů. Cena startuje na přibližně osmi milionech korun. Výroba bude ruční, jak velí tradice Bristolu, postavit jedno auto prý trvá dva týdny.



Témata: BMW


Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.