Bristol se vrací. Parádní klasický roadster Bullet stojí 8 milionů

  • 15
Bristol, malovýrobce stavějící ručně sporťáky podle pravidel klasické britské školy, se vrací na scénu. Po vynuceném konci v roce 2011 začíná novou éru s modelem Bullet.

Bullet znamená anglicky střela a někdo v jeho ladných tvarech možná inspiraci projektilem najde. Má spojovat klasickou britskou školu s moderním pojetím. Znalci ve tvarech přídě odhalí inspiraci Bristolem 405 Drophead z poloviny padesátých let. Design prý pochází od nejmenované italské karosárny.

Příjezd klasického roadsteru oznámili už před rokem, Bristol o něm mluvil jako o projektu „Pinnacle“.

Bristol vyráběl do konce padesátých let auta s motory okopírovanými z předválečných BMW, od roku 1961 montoval pod kapoty svých vozů osmiválce od Chrysleru. Obrozená značka se dnes vrací k osmiválci od BMW. Bullet dostane atmosferický 4,8litr s výkonem 370 koní, spojený s manuálem či příplatkovým automatem.

Dvoumístný roadster má délku 4,2 metru, široký je 1,86 m a vysoký 1,2. Má muší váhu, na 1 100 kilogramů hmotnosti se konstruktéři dostali i díky využití karbonu na stavbu karoserie a hliníku na podvozku.

Na stovku tak kulka vystřelí za 3,8 sekundy a uhánět umí až dvěstěpadesátkou (elektronicky omezenou).

Výroba má začít příští rok, kdy bude Bristol slavit sedmdesát let od výroby prvního vozu. Vzniknout má také právě jen 70 exemplářů. Cena startuje na přibližně osmi milionech korun. Výroba bude ruční, jak velí tradice Bristolu, postavit jedno auto prý trvá dva týdny.