Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Británií se prohání VW Brouk poháněný bioplyny ze záchoda

aktualizováno 
Britská firma GENeco specializující se na zpracování organického odpadu přestavěla Volkswagen New Beetle Cabrio na pohon bioplynem. Tvrdí, že jde o první takový vůz, u něhož palivo neovlivní celkový výkon motoru.

Volkswagen Bio-Bug | foto: slashgear.com

Ekologický brouk z dílen GENeco pohání klasický dvoulitrový čtyřválec s výkonem 115 koní. Motor standardně pohání benzín, po zahřátí se ale pohon přepíná na bioplyn. GENeco tvrdí, že řidič rozdíl mezi palivem vůbec nepozná. Má jít o první vůz na bioplyn, u kterého změna paliva nijak neovlivní výkon. Jako důkaz GENeco udává maximální rychlost tohoto kabrioletu, která je i při pohonu na bioplyn nezměněných 183 km/h. Přestavbu měla na starosti společnost Greenfuel Company.

GENeco testuje svůj Bio-Bug, jak bioplynového brouka nazývá, v okolí Bristolu. Není to náhoda, firma je totiž součástí tamní společnosti Wessex Water, která se zabývá zpracováním odpadních vod. Ve svých čistírnách odpadních vod tato společnost vyrábí tolik bioplynu, že to ročně stačí na výrobu 35 GWh elektrické energie. Přebytky, které její bioplynová elektrárna nestačí spotřebovat, se firma rozhodla použít pro pilotní projekt automobilů poháněných tímto alternativním palivem.

Tvůrci tvrdí, že odpad z kanalizace ze zhruba sedmdesáti průměrných domácností by stačil na pohon Bio-Bugu na 16 000 kilometrů. Jeden metr krychlový bioplynu stačí na ujetí asi 8,5 kilometru. Pokud by byl veškerý bioplyn vyrobený v čistírně Avonmouth (asi 18 milionů krychlových metrů ročně) použit k pohonu automobilů, ušetřilo by to ročně 19 tisíc tun CO2, které jinak automobily do ovzduší vypustí. GENeco a Wessex Water navíc plánují brzy rozjet recyklaci potravinového odpadu.

Bio-Bug pochopitelně není prvním automobilem, který na bioplyn vyrobený z odpadních vod jezdí. Ve Švédsku jezdí takových aut asi 11 500. V Británii je to ale unikátní projekt, který by mohl inspirovat i další podobně zaměřené společnosti v Evropě. Pokud se pilotní projekt s vozem Bio-Bug osvědčí, chce GENeco přestavět svou flotilu vozů na pohon bioplynem.





Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.