Automobil "vyrobil" Warranty Direct, jeden z poskytovatelů povinného ručení v Anglii na základě 50 tisíc pojistných událostí. Tvůrci monstra vytáhli ze statistik auta a jejich typická bolavá místa.
Nespolehlivost součástí pracně spočítali nejen podle stáří, ale i ujetých kilometrů, průměrné ceny opravy a poruchovosti. Stáří vozů bylo v průměru kolem pěti let.
Monster Mk1 se pokazí každý měsíc, průměrná cena všech oprav za jeden rok je přes sedmdesát tisíc korun.
"Nespolehlivý speciál" pohání 1,8litrový motor z MG TF, který je spojený s převodovkou z Land Roveru Freelanderu. Zapalování dodává Mercedes-Benz Viano, elektrický systém Renault Megane. Řízení vozu znají řidiči Volva C70, brzdy zase majitelé Audi A8.
Zavěšení kol je dalším německým příspěvkem, tentokrát od BMW a jeho vrcholového modelu M3. Teplotu vozu ovládli Španělé: Seat Alhambra za klimatizaci a toledo za vytápění.
Téměř čtvrtina vozů MG TF má každý rok problém s motorem, 20 procent majitelů zase s převodovkou freelanderu nebo brzdami z Audi A8. Nejhůře dopadly dva vozy: BMW M3 se zavěšením a Renault Megane s elektrickým vybavením. U nich vykazují problém tři vozy z pěti. V některých případech musí auta se svou typickou závadou do servisu každý rok a na účtu za opravu může být až dvousettisícová částka.