Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britský Cityrover přijíždí z Indie

  20:19aktualizováno  20:19
Tytam jsou doby, kdy asijští výrobci koupili evropský automobil, do šroubku jej rozebrali a okopírovali. Dnešní vývoj jde přesně opačným směrem. Průkopníkem z nejodvážnějších je se svým novým přibližovadlem do města pojmenovaným Cityrover britský Rover.

V tomto případě však nezabloudil na hi-tech japonský trh, ale do své  bývalé kolonie. My jsme vám před padesáti lety dali Hindustan (mimochodem dodnes vyráběný v téměř nezměněné podobě pod označením Hindustan Ambassador - kopie Morrisu  Oxford z roku 1948), vy nám na oplátku vypůjčíte vaší Tatu. Indická automobilka tak, relativně nekonvenčním způsobem, proniká na britský trh.

Pobritštěná Tata Indica tak má být vozem, který postaví nejširší vrstvy Velké Británie na kola. V přepočtu má totiž tento nový Rover stát od devíti a půl do dvanácti tisíc  euro (6 500 - 8 000 liber) - necelých 300 ticíc korun. Kupříkladu nejlevnější Daewoo Matiz, kterému bude stejně jako malým "Francouzům", "Italům", "Japoncům", "Korejcům" šlapat na paty, stojí 6 595 liber.

Relativně vysoký automobil poskytuje cestujícím nečekaně mnoho prostoru, zásluhu na tom má dozajista především 2,4 metru dlouhý rozvor. Není jistě bez zajímavosti, že dveře je možné otevřít až v devadesátistupňovém úhlu, což usnadňuje přístup do vozu. Dalším příspěvkem k pohodlí jsou výše umístěná sedadla, která mimo usnadnění nastupování přispívají k lepšímu přehledu o okolním provozu. Zadní sedadlo je dělené a je umístěno výše, než přední. Základní objem zavazadelníku činí 220 litrů, sklopením zadních opěradel je však možné vytvořit prostor připravený pojmout až 660 decimetrů krychlových zavazadel. Příjemná je též jeho absolutně rovná podlaha.

V nabídce bude figurovat pouze jediný agregát o objemu 1405 "kubíků". Motor 1,4 s rozvodem OHC disponuje maximálním výkonem 62 kilowatt (85 koní) při pěti a půl tisíci otáčkách, maximální kroutící moment pak činí 115 Nm (dostupný při 3000 otáčkách/min). Motor spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou.

Rover si prozatím netroufá přijít se cityroverem na kontinentální trhy a zkusí s "mrňousem" uspět na domácí scéně. V základní "Solo" výbavě šťastný majitel malého Roveru nalezne mimo jiné dva airbagy, dělené zadní sedadlo a radio s kazetovým přehrávačem (Škodo styď se!).

Jednotlivé verze výbavy pojmenované "Solo", "Sprite", "Select" a "Style" pak obsahují prvky nadstandardní výbavy jako posilovač řízení (ve všech výbavách mimo základní), elektrické ovládání oken, klimatizaci, centrální zamykání či rádio s CD přehrávačem.

První exempláře by měly ke svým majitelům a majitelkám "přidrandit" na podzim tohoto roku.





Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.