Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britští řidiči: Škodovky jsou stejně dobré jako hondy, lepší je jen lexus

  15:25aktualizováno  15:25
Britové jsou nejvíce spokojeni s hybridní Toyotou Prius, Škoda Octavia je ze 113 modelů pátá, fabia sedmá. Mezi značkami vítězí Lexus, mladoboleslavská automobilka se dělí o druhé místo s Hondou.

Lexusy zvítězily mezi Britskými řidiči už posedmé v řadě | foto: Lexus

Dnes již téměř tradiční průzkum společnosti JD Power, který zkoumá spokojenost britských řidičů se svými vozy, zahřála u srdce kapitány japonských automobilek. Do první pětice, kterou ovládly japonské automobilky, se na druhé místo vklínila Škodovka, slaví se tedy i v Mladé Boleslavi.

Do průzkumu spokojenosti s automobily bylo pro letošek zahrnuto více než 18 tisíc lidí. Majitelé aut vyjadřovali svou spokojenost s motorem a převodovkou, podvozkem, brzdami, zpracováním interiéru a provozními náklady, do hodnotících kritérií také patřila spokojenost se službami prodejců.

O titul nejlepšího auta Velké Británie z pohledu uživatelů se ucházelo 113 modelů 33 značek, auta nesměla být starší dvou let. Dotazovaní hodnotili 77 parametrů svého auta.

Nejlepší auto
Fakt, že autům 21. století vládne ekologie, potvrdilo vítězství Toyoty Prius kombinující spalovací motor a elektromotor. Přírodu šetřící toyota si vedla nejlépe v disciplínách provozní náklady, kvalita a zákaznický servis.

Druhé místo obsadil Lexus IS, následují hondy, toyoty a další lexusy. Do první desítky se probojovala také česká octavia (páté místo) a fabia (7.).

Nej- značka
Mezi značkami už sedmým rokem bezvýhradně vládne Lexus. Druhá je pak Honda společně se Škodou. Po bloku japonských značek je až na šestém místě další evropský výrobce Jaguar, po něm následuje Audi společně s Mazdou. Těsně nad průměrem se umístilo Subaru a Nissan, o chlup pod ním Kia. Za poslední rok si nejvíce polepšil Mercedes, krok vzhůru zaznamenal také Citroën a Land Rover.

Nad průměrné hodnocení nedosáhla žádná francouzská automobilka, podprůměrné je z japonských automobilek pouze Suzuki a Mitsubishi. Předposlední místo zbylo na Smart, poslední je Chrysler.

Spokojenost Britů s automobilovými značkami podle průzkumu JD Power
1. Lexus
2. Honda
2. Škoda
4. Toyota
5. Daihatsu
6. Jaguar
7. Audi
7. Mazda
9. Mini
10. Volvo
11. BMW
11. Mercedes
13. Volkswagen
14. Hyundai
15. Nissan
15. Subaru
průměr
17. Kia
18. Ford
18. MG Rover
20. Seat
21. Citroën
22 Land Rover
22. Renault
24. Suzuki
25. Mitsubishi
26. Vauxhall (Opel)
27. Saab
28. Chevrolet
29. Peugeot
30. Fiat
31. Alfa Romeo
32. Smart
33. Chrysler

Do výzkumu byly zahrnuty i značky Jeep a Porsche, do konečného hodnocení však nebyly zahrnuty díky malému množství vzorků.
Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.