Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brno: parkování bez větších obav

aktualizováno 
- Řidiči v Brně se nemusejí obávat, že nezaparkují vůz. »I v dopravní špičce se nějaké místo v centru najde,« ujišťuje František Jeglík z odboru dopravy brněnského magistrátu.
Parkovací hodiny

I v brněnském centru je parkování omezeno parkovacími automaty. Hodina stání přijde řidiče podle místa od deseti do dvaceti korun. Podle vyjádření Víta Cvrčka z městské policie řidič, který v automatu nezaplatí, dostane - na rozdíl od Prahy - na auto botičku. »Její odstranění stojí 300 korun, pokuta se může vyšplhat až do tisícovky,« doplňuje Cvrček. Největší parkoviště s hodinami je v Besední ulici za hotelem International. V historickém jádru je plocha k parkování na Dominikánském náměstí, kam je však vjezd možný jen po šestnácté hodině nebo brzy ráno. Bezplatné stání umožňují automaty v týdnu od 17 do 8 hodin ráno, v sobotu od 13 hodin a v neděli po celý den.

Garáže

Další místa k stání se řidičům nabízejí v podzemních a nadzemních garážích. Ceny se pohybují mezi deseti a dvaceti korunami za hodinu, garáže obvykle nejsou plné. Mezi největší patří podzemní stání s nonstop provozem u hotelu Slovan, pod Boby Centrem nebo garáže IBC.

Záchytná parkoviště

Pokud se řidiči přece jenom nechce do centra, může využít bezplatná záchytná parkoviště na okraji Brna. »Není však o ně velký zájem - kromě veletržních dnů,« doplňuje František Jeglík. Může za to především fakt, že nejsou hlídaná. Ani návaznost na městskou dopravu není ideální. František Jeglík soudí, že motoristé nebudou nechávat auta na kraji města, dokud se i centrum Brna - podobně jako Praha - beznadějně nezaplní. Záchytná parkoviště jsou ve všech směrech k městu, problém mohou mít řidiči přijíždějící od Ostravy a Olomouce.

Autor:




Nejčtenější

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda odpískala malé levné auto pro Indii, s Tata Motors ukončila jednání

Automobilka Škoda Auto i celý koncern Volkswagen ukončily jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství. Firmy...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.