Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Závodní speciály se vrátily na brněnské výstaviště

  14:53aktualizováno  18:12
Po padesáti letech se na brněnské výstaviště vrací automobilové závody. Na trati dlouhé 1400 metrů se představí téměř 200 historických formulí, cestovních vozů, motocyklů a sajdkár, po trati zvané rohlík se budou prohánět celý víkend.

Té trati se říkalo „rohlík“. Měla jen 1 700 metrů a vedla po velkorysých bulvárech prvorepublikového brněnského výstaviště. Zatáčky byly čtyři, rovinky také. Ta nejdelší měla sotva 450 metrů. Přesto byl formulový závod v areálu v šedesátých letech mezi diváky velmi populární.

Fotogalerie

O nadcházejícím víkendu se závodní speciály na unikátní trať vrací po padesáti letech. Veteránský podnik je jedinečný kulisami funkcionalistického výstaviště a také stroji, které se na start postaví. „Okruh, řečený rohlík, zůstane autentický. Jen z jedné strany se asi o 100 metrů zkrátí. Dráhu křižuje trať železniční vlečky. Jezdci ji budou muset přejíždět tak jako tak, ale zatáčku jsme posunuli blíž přejezdu, aby se přes koleje nejezdilo v plné rychlosti,“ vysvětluje pro iDNES.cz Karel Kupka z Československého automobilového klubu pro Moravu a Slezsko, který závod nazvaný Brno Revival Mezi pavilony pořádá.

„Pojedou se krátké asi dvanáctiminutové jízdy na uzavřené trati. Celá akce je koncipována jako podobné akce v zahraničí. Nebude se měřit čas a nebudou se vyhlašovat vítězové,“ upřesňuje Karel Kupka. Že by se ale závodníci loudali, se diváci bát nemusí, určitě budou chtít využít jedinečnou příležitost projet se po zajímavé trati.

Největší hvězdou revivalu, který vrací závoďáky na výstaviště v centru Brna po padesáti letech, bude po domácku zkonstruovaná formule jménem Drak brněnského konstruktéra a závodníka Otto Buchbergera.

Poprvé se formule a „placky“ mezi pavilony vydaly v roce 1961. Závodní premiéru si ale výstaviště odbylo už před válkou. „První zmínku, plakát a pár fotografií se podařilo dohledat z roku 1935, kdy na výstavišti odstartoval závod motocyklů,“ popisuje mluvčí brněnského výstaviště Jiří Smetana.

„Výstaviště se občas změnilo na závodní okruh i na sklonku čtyřicátých let a v padesátých letech. Na začátku šedesátých let závod přezdívaný Mezi pavilony konal už pravidelně. Zlatá léta prožil závod mezi roky 1961 a 1967,“ dodává.

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.