Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brouk se vrací: lidový volkswagen bude mít jednoválec vzadu

aktualizováno 
Na autosalon do Frankfurtu Volkswagen přiveze lidové auto. Výrobce lidových vozů oznámil, že v půlce září ukáže koncept s podivným jménem City Expert.

VW Brouk | foto: VW

Wolfsburgským nedá spát úspěch globálního loganu (nejnověji se začal prodávat v Mexiku jako Nissan Aprio). A tak se rozhodli vymyslet vlastní koncept auta pro miliardy řízeníchtivých obyvatel Země.

Revoluční bude hlavně koncept vozu, motor se totiž přestěhuje dozadu, tam kde ho měl volkswagen nejvolkswagenovatější - Brouk. Když už bude - protentokrát vodou chlazený - motor sedět u zadní nápravy, je logické, že budou poháněna i její kola.

Model, který prý nese kódové označení A000, bude maximálně jednoduchý a odlehčený a odveze čtyři pasažéry.

Design, který je prozatím tajný, prý má na první pohled prozradit, že je motor na opačném konci auta, než je u moderních Volkswagenů obvyklé.

Automagazín Car odhaluje i další podrobnosti o chystaném modelu, který vrátí volkswagen "ke kořenům".

Samozřejmostí má být agresivní cena. Budoucí sériový City Expert by měl stát míň než stávající logan od Renaultu. Mluví se o 5 tisících eurech pro rozvojové trhy. Nejlevnější evropská verze bude za 7,5 tisíce euro.

Důležitá bude flexibilita platformy, která dovolí nabídnout různým trhům odlišné druhy karoserií: Pro Evropu to bude třídveřový hatchback, pětidveřový pro Indii a čtyřdveřový sedan pro Číňany.

Motor bude umístěný tak, aby neubíral z prostoru pro zavazadla. Akumulátor a chladič budou umístěny vepředu a ještě se do čumáku vejdou další zavazadla. Prý zatím není vůbec jisté, jestli bude mít posilovač řízení. S nezatíženou přední nápravou by si mohlo lehce poradit i řízení bez posilovače. Naopak minimálně pro evropský model by měl být v základu stabilizační systém ESP.

Auto má být tak jednoduché, že bude vyrobené za 12 hodin, píše Car magazine.

S místem určení se bude měnit také pohonná jednotka. Pro rozmazlenější starý kontinent budou v nabídce dvou a tříválce. Rozvojové trhy prý dostanou dokonce jednoválec!

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.