Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brouka vyrobili z trubiček. Vyjíždí jen na srazy

aktualizováno 
Gumy skřípají, od vozů se kouří. Desítkám diváků se tají dech. Na letišti Hosín u Českých Budějovic právě startuje netradiční automobilový závod. Místo formulí se tu však předhánějí legendární Brouci.

Orion VW Brouk - Setkání VW Brouků na letišti v Hosíně u Českých Budějovic - Orion VW Brouk spolu s jedním z autorů Markem Jaškem z Prahy. | foto: Ladislav NěmecMF DNES

Největší zajímavostí na sobotní akci měl být Volkswagen, který má pod kapotou čtyři sta koní. Na dráhu ale nevyjel. Porouchal se a na opravy už nezbyl čas.

Návštěvníci tak svůj zájem soustředili na unikátní vozidlo, které Brouka připomínalo jen vzdáleně. Jeho majitel Jaroslav Jaško totiž odstranil hlavní konstrukci a vyrobil ji znovu. A to z kovových trubiček.

"Auto mělo rok výroby 1964. Když jsme ho před pár lety získali, rozhodli jsme se, že vytvoříme něco úplně nového. Odmontovali jsme hlavní konstrukci a nechali jen podvozek," popisuje Jaško, který do jižních Čech přijel z Kuří u Říčan.

Spolu s kolegy na tom pracovali dlouho. Celkem prý přes dva a půl tisíce hodin. Použili při tom kolem šesti set metrů trubiček, které k sobě přivařili ve tvaru hvězdiček. Model proto nazvali Orion.

"Na běžné jízdy se moc používat nedá, není způsobilý. Je to spíš taková zajímavost," dodal Jaško.

Se svým netradičním vozem vyjíždí hlavně na srazy. Ten hosínský pořadatelé pojali jako komornější setkání lidí, kterým učarovaly populární vozy automobilky z německého Wolfsburgu. Vjezd na letiště měla všechna auta Volkswagen chlazená vzduchem, tedy také například VW Bus.

"První velký sraz jsme uspořádali v roce 2006. Každý rok se tu objevuje více vozů. Teď jich tu je kolem 180," říká Pavel Glaser, organizátor srazu na Hosíně.

K pořádání srazů ho přiměli známí. Sezval je na Křivonosku, kde se sešlo asi padesát majitelů Brouků.

"Tam jsme se domlouvali na tom, že by nebylo špatné potkávat se pravidelně a udělat z toho oficiální akci. První velký sraz jsme pak uspořádali v roce 2006," vypráví Glaser.

V sobotu odpoledne se na Brouky přišli podívat také manželé Kapustovi s pětiletým synem Patrikem. "Syn je do Brouků blázen. Už teď ví, v čem chce jednou jezdit," poznamenal otec Tomáš Kapusta.

O víkendu se konal sraz volkswagenů také v kempu Podroužek u Netolic. K vidění tu byly i golfy.

***

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.