Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Broušení klenotu: tuning „německého rollse“ z roku 1977

aktualizováno 
Tuningovým firmám není nic svaté, ani opravdový historický unikát na čtyřech kolech značky Mercedes. V nabídce úpravce Lorinser se objevil "německý rolls" sedmdesátých let Mercedes-Benz 450 SEL 6,9 W116.

Lorinser Mercedes-Benz 450 SEL 6,9 | foto: Lorinser

Legendární model, mezi znalci známý jako W116 (vyráběl se v letech 1973 až 1980), ve své době okamžitě uchvátil srdce nejednoho z boháčů a stal se synonymem bohatství a moci nejen na starém kontinentě, ale také v zámoří. Aby také ne, vždyť v té době se jednalo o jeden z nejrychlejších a nejvýkonnějších sedanů na světě a z dnešního pohledu ho můžeme srovnat s Mercedesem-Benz S 65 AMG. Proto ani nepřekvapí, že se jich v tomto provedení celkově prodalo 9 196 kusů, z toho 1 816 v Severní Americe.

Pod kapotou pracuje atmosférický vidlicový osmiválec s hliníkovou hlavou válců o zdvihovém objemu 6,9 l, disponující výkonem 286 koní (213 kW) a točivým momentem 550 Nm (pro severoamerický trh byl výkon snížen na 186 kW/250 k). Ten si konstruktéři Mercedesu vypůjčili přímo z královské limuzíny Mercedes-Benz S 600 Pullman ze sedmdesátých let.

O jeho obrovské síle vypovídá i skutečnost, že vidlicový osmiválec používaný v současném Mercedesu-Benz S 500 nabízí točivý moment 460 Nm.

Lorinser Mercedes-Benz 450 SEL 6,9

Jelikož se však tehdy elektronické řídící jednotky začaly objevovat pouze v monopostech formule 1 a čiptuning tak ani nemohl být objeven, zůstaly motor a třístupňová automatická převodovka v úpravě techniků Lorinseru bez úprav. Soustředili na vylepšení vzhledu, ve snaze odlišit tohle auto od ostatních.

Začala výroba masivních plastových nárazníků s integrovanými mlhovkami a krytů prahů, které vystrnadily tehdy moderní chromované doplňky a dodaly jinak fádnímu "parníku" na živosti. K tomu přispěla také litá kola BBS s pneumatikami 205/55 VR16, která nahradila původní s rozměry 215/70 VR14, a zdvojená koncovka výfuku.

Lorinser tvrdí, že i přes hydro-pneumatické odpružení se starý model 450 SEL 6.9 ovládá velmi dobře a řízení prý poskytuje dobrou zpětnou vazbu. Přilnavost je prý také velmi slušná, ale trhat okruhové rekordy s ním stejně asi nikdo nebude. 

Ovšem na rovinkách by novopečený majitel ostudu utržit nemusel, protože i na svůj věk umí tenhle upravený téměř dvě tuny vážící mercedes jet rychlostí 225 km/h a stovky dosáhne za 7,4 sekundy. A to má mezi motorem a koly primitivní třístupňový automat. A pokud se vám zdá akcelerace pomalá, stačí podle úpravce obout širší pneumatiky a nebude problém ji srazit pod sedm sekund.

Z pohledu sběratelů sice bylo takto upravené vozidlo mírně deklasováno, ale na druhou stranu tak Lorinser udělal ze svých 450 kusů SEL 6.9 absolutní rarity, na které jen tak nenarazíte. Tedy občas ano, nyní nabízí jeden exemplář z roku 1977, po prvním majiteli, v originální úpravě a s najetými 146 tisíci kilometrů za téměř 34 tisíc eur.

Pokud máte zájem, neváhejte. Dostanete se do společnosti ostatních klientů Lorinseru, mezi které patří jsou například Bernie Ecclestone, Niki Lauda, Alain Prost, Paul Tracy, Shaquille O'Neal, Denzel Washington, Sharon Stone či Arnold Schwarzenegger.

lorinser

Společnost založil již v roce 1930 Erwin Lorinser a soustředil se na opravy o prodej mercedesů. Za nějakou dobu patřil Lorinser k nejváženějším dealerům mercedesů v Německu. Změnu ve filozofii značky přinesl rok 1974, kdy vedení společnosti převzal syn Erwina Lorinsera Manfred. O dva roky později otevřel nové dealerství ve Winnendenu, v němž se našel prostor pro další služby zákazníkům, zejména rozvíjející se Lorinser Sports Servis, dnešní celosvětově známou tuningovou společnost.

Luxusní mercedesy v úpravách tuningové firmy Lorinser

Jeho nejnovější kreace zná snad každý motoristický nadšenec, kterému současná produkce automobilky s trojcípou značkou ve znaku připadá poněkud fádní. Ale kromě prodeje nových vozidel najdete v jeho nabídce, přesněji v Lorinser Classic Centre, také některé historické klenoty značky Mercedese-Benz, včetně těch od společnosti Lorinser.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.