Výhodný nebude podle komise jen pro spotřebitele, kteří by díky němu mohli ušetřit, ale i pro výrobce. To, že budou existovat jednotné standardy pro sdělování informací o účinnosti pneumatik, prý zlepší možnosti soupeření o zákazníky, které nebude založené jen na cenách výrobků.
Výkonný orgán EU očekává i přínos pro životní prostředí. Nový systém označování by podle něj mohl vést ke snížení emisí oxidu uhličitého ročně o 1,5 až čtyři miliony tun. To odpovídá odstranění asi 500 000 až 1,3 milionu osobních automobilů z unijních silnic ročně.
"Pokud systém označování pneumatik zajistí odpovídající kvalitu pneumatik a posílí tím jak stránku bezpečnosti, tak i ekologie a současně to nebude znamenat nárůst běžných cen těchto výrobků, tak Ústřední automotoklub České republiky hodnotí tento krok jako správný," říká mluvčí ÚAMK Pavel Kuchálik.
Podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka zatím nelze odhadnout ekonomický dopad na výrobce pneumatik. "Uvedený návrh může mít určitý pozitivní vliv zatím spíše jen na skupinu 'technicky zdatnějších' spotřebitelů. Pro většinu spotřebitelů však bude asi i nadále rozhodující cena, případně cena v kombinaci se značkou výrobce jako jistá známka kvality pneumatiky," uvedl. Návrh bude podle něj znamenat pro část spotřebitelů možnost rozhodovat se i jinak než jen podle značky a ceny.
Kolem roku 2020 by nové označování podle očekávání komise mohlo také každý rok ušetřit 2,4 až 6,6 milionu tun olejového ekvivalentu (toe). To je jednotka, která představuje objem energie, který se uvolní při spálení jedné tuny surové ropy.
To, jak na tom daná pneumatika je, by pak mělo být napsáno v místě prodeje na nálepce či cedulce i v technických propagačních materiálech, brožurách nebo na internetu.