Výrobci skútrů a dalších slabších motorek se budou moci rozhodnout, jestli namontují ABS, nebo kombinovaný systém brzd (při brzdění přední brzdou se aktivuje i zadní a naopak).
V EU jezdí asi 30 milionů motocyklů, skútrů a mopedů. Na dopravě se podle nizozemského europoslance Wima van de Campa v minulých letech podílely asi dvěma procenty, na svědomí ale měly 16 procent smrtelných úrazů při nehodách.
Poslanci dnes také schválili nové lhůty, od kterých mají některé typy dvou- a tříkolých vozidel splňovat emisní limity. Nové silné motocykly by tak měly splňovat druhou nejpřísnější úroveň výfukových zplodin v EU (Euro 4 standard) od roku 2016 a mopedy od roku 2017. Všechny nové motorky navíc budou muset být vybaveny automatickým zapínáním světel.
Nařízení, které Evropská komise navrhla před dvěma lety, se má vztahovat pouze na nová dvou- nebo tříkolová vozidla a motokáry prodávané od roku 2016. Nové opatření ještě musí schválit členské státy. Europoslanci o podobě dnes schváleného textu jednali se zástupci Kypru, který v nynějším půlroce předsedá EU. Souhlas vlád EU by tak mohl být formalitou.