Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bublina v pohybu: elektrický odvaz se jmenuje Pop

aktualizováno 
Korejská automobilka se rozhodla přivézt do Paříže čistokrevný koncept. Designérská hvězda jménem Peter Schreyer, která naplno září ze svého frankfurtského sídla evropské centrály značky, si jenom hrála a vznikl z toho bublinovitý minimalisticky pojatý "smart". Když ale Kia představí koncept, nebývá to jen plácnutí do vody. Že by se chystala příruční městská kabelka?

Minimalisticky pojatou pochromovanou "bublinu" pohání elektromotor. Nezdá se to, ale dovnitř třímetrového auta se vejdou tři cestující. Což je na auto s rozvorem (vzdálenost náprav) 205 centimetrů skvělý výkon.

Zpravodajství z pařížského autosalonu

Padesátikilowattový elektromotor má 190 newtonmetrů kroutícího momentu. Kia slibuje dojezd 160 kilometrů, nabíjení trvá šest hodin, s rychlonabíječkou 30 minut. Jednou ze specialit interiéru je asymetrické umístění zadní sedačky. Přístrojový štít se zmenšil do speciálního displeje (TOLED). Když není třeba, je průhledný, za jízdy zobrazuje rychlost, nabití lithium polymerových baterií a další provozní údaje. V autě je jen jediné tlačítko, všechno ostatní se ovládá přes dotykový displej.

"Koncept jako je POP mohl vzejít pouze od nás," vysvětluje Gregory Guillame, hlavní designér Kia Europe. "Designéři mají jen velmi zřídka šanci začít s čistým listem papíru a je skvělé být v pozici, kdy můžete pracovat s takovouto svobodou," dodává a svěřuje se, že za ním chodí designéři od konkurence a volnost, kterou u Kie má, nahlas závidí.

Kia Pop
Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.